Clientul și livrabilul pe care și-l dorește de la tine

Clientul și livrabilul pe care și-l dorește de la tine

În momentul în care începi o nouă colaborare, iar clientul are nevoie de un text, sunt câțiva pași pe care trebuie să-i parcurgeți înainte de a te apuca de scris. 

Înțelege cât mai bine ce-și dorește clientul

Nu uita faptul că nu vorbești cu un profesionist. Așadar, trebuie să fii atât clar în exprimare, cât și foarte atent la ce își dorește clientul să primească.

Pune întrebări explicite și insistă pe răspunsuri cât mai specifice, pentru a fi sigur că ai o idee limpede asupra livrabilului final.

Pregătește de dinainte întrebările și notează tot ce ți se spune!

Inspirație, căutări și research

Deși cel mai bine ar fi să îți procuri toate informațiile necesare încă din conversațiile pe care o să le ai cu clientul, este posibil să nu ai idei geniale din prima, iar asta este perfect normal.

Ți-aș sugera să cauți câteva materiale scrise pe tema respectivă înainte de a te apuca. Pe lângă faptul că prin research îți poate veni inspirația, te ajută să acumulezi cât mai multe informații și să vezi și alte puncte de vedere.

clientul

Structurarea ideilor

Indiferent dacă ești genul care lucrează ma bine în „haos” sau în ordine, o recomandare pe care ți-aș da-o ar fi să îți structurezi ideile în mai multe subcapitole (exact ca în acest articol). Nu numai că genul acesta de așezare te ajută pe tine să îți atingi toate punctele, dar ajută și cititorii să înțeleagă mai bine ce vrei să transmiți.

Dacă vorbim de orice alt livrabil care nu include un text mai lung, atunci după momentele de brainstorming și de research, tot este bine să îți structurezi ideile finale la care ai ajuns.

Variante și feedback-ul pe care ți-l dă clientul

În momentul în care trebuie să creezi un mesaj pentru campanii/postări/reclame etc, ar fi bine să vii inițial cu mai multe variante din care clientul poate alege. Feedback-urile oricum o să existe, pentru că se întâplă destul de rar să poți oferi din prima exact ce își dorește. În schimb, trebuie să ții cont, în primul rând, de ce ți se spune în feedback.

Asigură-te că înțelegi exact ce modificări trebuie făcute și cum își imaginează clientul că va arăta forma finală, pentru a nu petrece mult timp în runde interminabile de feedback-uri.

Noi suntem Upscale Accelerator,  agenție de marketing

Succes!


Leave a Reply

Your email address will not be published.