5 pași simpli pentru a-ți recăpăta speranța în afacerea ta

5 pași simpli pentru a-ți recăpăta speranța în afacerea ta

Statisticile spun că firmele noi au mai multe șanse de eșec, din păcate. Deși poate părea acum că și afacerea ta se află printre ele, totul va fi bine dacă urmezi pașii potriviți. 

Multe din toate afacerile deschise în fiecare zi nu apucă 3 ani și chiar mai puține activează pe o perioadă mai lungă de 5 sau 10 ani. Deși pare că tot ce vedem sunt numai afaceri de succes, de fapt lucrurile sunt pe dos.

Firma aflată în dificultate evită orice i-ar putea periclita și mai mult poziția. De aceea de cele mai multe ori eforturile sunt direcționate mai degrabă spre evitarea problemelor decât spre dezvoltarea soluțiilor.

Planurile sunt pentru viitor, iar ca orice alt antreprenor, pornești la drum cu un plan. Acel plan, din păcate nu este absolut, iar viitorul mereu joacă feste.

Așadar, ce poți face când ești la ananghie?

Ia o gură de aer, odihnește-te puțin, mănâncă, strânge-ți puterile și începe

1.     Cum a deviat afacerea de la plan?

Oricâtă atenție și efort dedici controlului firmei tale, este posibil să ratezi diferite aspecte care, pe o perioadă mai lungă, pot avea efecte nefaste. Deseori, problemele care duc la insolvență își au cauzele înrădăcinate luni, sau ani în urmă.

Ca să poți identifica sursa, trebuie să înțelegi cât mai clar pe ce paliere ai deviat de la plan. Privește fiecare aspect al afacerii tale și observă diferențele între așteptări și realitate. 

Este o muncă de detectiv care are ca scop conectarea aspectelor care pot face parte din problemă.

Uneori, parte din efecte pot fi neglijabile sau pot apărea cu întârziere, așa că sfatul meu este să ai ochii în 4 și urechile ciulite după orice ai putea observa nelalocul lui. Cea mai bună metodă de a rezolva o problemă este de a nu o avea.

2.     Care este sursa dereglării?

Sursa dereglării poate veni din 2 direcții principale:

Intern

    • Utilaje, ustensile și vehicule – capitalul fix
    • Forța de muncă
  • Strategia de marketing

Extern

    • Colaborări, furnizori
    • Clienți
    • Context social, economic, politic și cultural

În funcție de industria în care firma ta activează, sursele pot varia.

afacerea

3.     Ce alte efecte mai poate avea acea sursă în afacerea ta?

Chiar dacă pare că ai deviat foarte puțin de la traseu, s-ar putea ca acea deviere să nu vină singură. Verifică tot ce are legătură cu sursa dereglării și mereu caută motivul pentru care a apărut.

Din păcate aici nu cred că există un model pe care să-l poți urma indiferent de problemă și industrie, așa că ține de firma ta să găsească sursa primară.

4.     Ce aternative ai pentru rezolvarea problemei și pentru a evita orice recidivă?

După ce ai găsit sursa, următorul pas este să găsești alternative viabile pentru procesul respectiv.

În zilele noastre dispunem de o gamă variată de alternative viabile pentru fiecare proces pe care îl desfășurăm, atât personal cât și profesional. În schimb, fiecare alternativă are beneficii și dezavantaje în contextul afacerii tale.

Caută cât mai multe astfel de alternative, analizează-le, compară beneficiile și dezavantajele și pe urmă ajustează planul afacerii pentru a include alternativele cele mai potrivite.

5.     Implementează schimbările în afacerea ta

După ce te-ai decis care alternativă este cea mai bună dintre cele potrivite ție, urmează implementarea. Ca să asiguri buna funcționare a îmbunătățirii trebuie să incluzi și metode de testare. Datele colectate prin testare îți vor spune cât de bine merge și dacă mai este loc de îmbunătățiri, dar cel mai mult de vor ajuta să-ți dai seama din timp de un alt eșec provenit din aceeași sursă.

Sfatul meu: implementează metode de testare și monitorizare a performanței fiecărei părți componente a afacerii tale. Scopul testării este să îmbunătățești lanțul valoric al firmei tale. Scopul monitorizării este să te asiguri că totul funcționează.

Noi suntem Upscale Accelerator,  agenție de marketing

Succes!