Affiliate marketing: ce este și cum funcționează în online

Affiliate marketing: ce este și cum funcționează în online

Unul din cele mai des folosite metode de a vinde sau de a-ți promova produsele este affiliate marketing. 

Marketingul prin afiliere reprezintă externalizarea publicității și promovării produselor/serviciilor către persoane din afara organizației. Aceste persoane, numiți de obicei afiliați, îți cresc vânzările promovându-ți produsele către audiența lor: pe bloguri și forumuri, prin publicitate plătită, email sau alte metode. 

Compania crește vânzările, iar afiliatul câștigă, de obicei, comision sau procentaj din valoarea fiecărei vânzări.

Această metodă este destul de nouă, fiind prima oară folosită în 1994, adică la câțiva ani după apariția world wide web-ului. Bineînțeles, este o metodă dependentă de urmărirea și capturarea a cât mai multe detalii despre vizitatori, astfel încât rămâne viabilă în mediul digital.

De ce affiliate marketing există în mediul digital?

Deși în teorie marketingul afiliat poate fi practicat atât offline cât și online, cel mai des este văzut în mediul digital. Față de offline, mediul digital are câteva avantaje când vine vorba de marketingul afiliat:

  • Ușurința în începerea colaborărilor între companii și afiliați – sunt mai multe metode folosite atât de afiliați, cât și companii:
    • Colaborează fără intermediari
    • Colaborează cu intermediari – agenții care întâmpină nevoile companiilor și ale afiliaților. Colaborând cu acest tip de agenție, multe dificultăți tehnice, contabile sau juridice pot fi ocolite.
  • Posibilitatea colectării datelor pentru orice acțiune a oricărui vizitator, date utile pentru:
    • Testarea la un nivel amănunțit – de la testarea unui sistem întreg, la testarea celor mai mici componente
    • Optimizare
  • Costul per vizitator este mai mic
  • Ușurința clienților de a cumpăra de la companie după ce a fost convins de afiliat

affiliate marketing

Cum funcționează marketingul afiliat?

Pentru companii, marketingul afiliat reprezintă înlocuirea modului în care sunt folosite resursele disponibile pentru a vinde. Activitățile care intră sub tutela publicitate și promovare sunt externalizate către afiliați.

Ca să poată folosi affiliate marketing, o firmă trebuie să vândă în mediul digital. Dacă vinde în mediul digital are 2 opțiuni;

  1. Își face singură publicitatea și promovarea – resursele sunt folosite pentru dezvoltarea strategiilor și implementarea lor.
  2. externalizează publicitatea și promovarea, resursele sunt folosite pentru implementarea unui sistem care să poată contoriza vânzările și remunerația afiliaților.
  3. O combinație între cele 2 puncte de mai sus, pentru care, bineînțeles, compania are nevoie de mai multe resurse

În oricare situație, și compania/produsul vândut are nevoie de o anumită prezență online deoarece:

  • În final, consumatorul cumpără de la companie (nu de la afiliat). Website-ul, brandul și compania trebuie să-i creeze un sentiment de încredere și să capitalizeze pe dorința creată de afiliat.
  • Afiliatul alege companiile și produsele pentru care va depune timp și energie să aducă vânzări, iar pentru asta trebuie să creadă că o să aibă rezultate.

Pe scurt, relația între companie și afiliat urmează următorul grafic simplificat:

affiliate marketing

Acest model funcționează foarte bine datorită evoluției din ultimii 27 ani a tehnologiei, marketingului și a societății.

Sfatul meu pentru persoane: dacă ai timp liber și vrei să câștigi ceva cu acest timp, affiliate marketing este un punct bun de plecare. Te va ajuta să-ți îmbunătățești abilitățile și să descoperi unele noi, dar și să câștigi ceva extra. Marketingul prin afiliere este scalabil, promițând rezultate uriașe.

Sfatul meu pentru companii: înainte de a apela la afiliați pentru publicitate și promovare, folosește-ți resursele pentru a dezvolta tu însuți acea promovare și publicitate. Astfel, nu vei fi dependent de vânzările venite prin afiliați.

Noi suntem Upscale Accelerator,  agenție de marketing

Succes!


Leave a Reply

Your email address will not be published.