AIDA – ce înseamnă și cum ne poate ajuta în advertising

AIDA – ce înseamnă și cum ne poate ajuta în advertising

Ce este AIDA?

AIDA înseamnă Awerness (conștientizare) – Interest (interes) – Desire (dorință) – Action (acțiune). Modelul dezvoltat de Elias St. Elmo Lewis în 1898 definește procesul clienților atunci când interacționează cu reclame.

AIDA

  • Conștientizare – clientul află de produs prin diferite canale de marketing
  • Interes – clientul se interesează de produs
  • Dorința – clientul trece de la stadiul de interes „Este bine să am asta” la starea de dorință „Trebuie să am asta”.
  • Acțiune – clientul transformă dorința în acțiune și cumpără produsul.

AIDA

Awareness – Conștientizare

  • În această etapă trebuie să poziționezi produsele în mintea consumatorilor tăi. Pentru a ajunge la vânzarea propriu-zisă, mai întâi este necesar să exiști și să fii vizibil pentru lume.
  • Pentru a fi observat, orice text și conținut vizual ar trebui să fie profund relevante și oportune pentru publicul țintă pe care încerci să-l abordezi
  • Prima etapă esențială este atragerea atenției și conștientizării clienților față de imaginea brandului
  • Ține minte că cârligul pentru captarea atenției cititorului este întotdeauna o provocare.

Câțiva pași care te pot ajuta:

  1. Stabilește publicul pe care vrei să-l targetezi
  2. Contentul vizual de marketing. Nu uita că „o imagine face cât o mie de cuvinte”.
  3. Headline-uri și texte catchy
  4. Pune accentul pe lucrurile care pot fi rezolvate prin produsul tău

Interest – Interes

După ce ai atras atenția asupra produsului / serviciului tău, poți trece la partea în care creezi interes.

Poți folosi următoarele metode recomandate de bsscommerce

  • Ascultă-le problemele
  • Determină cauzele problemelor pe care le au
  • Demonstrează ce poate face produsul tău, nu este de ajuns doar să le spui
  • Ajută-i să se implice în mod direct
  • Folosește informații, tehnici de persuasiune și dovezi sociale

Desire – Dorință

În urma crearii interesului, pasul următor este să transfomi acel interes în dorință. Trebuie să îți motivezi consumatorii să depășească ezitarea de a-ți cumpăra produsul. Trebuie să le transformi necesitatea în dorință.

Conform bsscommerce, merită să iei în considerare utilizarea metodei de marketing „word of mouth” (prin vorbe), care încurajează clienții să interacționeze și să se implice. Un studiu a constatat că metoda „word of mouth” este cea mai semnificativă influență în cumpărăturile oamenilor.

Este dovedit că sursele cu conținut generat de utilizatori (forumuri de discuții, bloguri etc) sunt de trei ori mai influente decât metodele convenționale de marketing. Clienții sunt de obicei mai influențați de recomandări și de părerile celorlați decât de publicitatea TV

Action – Acțiune

Aici se produce magia! În urma tuturor etapelor a venit momentul în care consumatorii acționează pentru a-și îndeplini dorințele. Aceștia ajung să cumpere!

Ăsta este momentul în care grăbești procesul de cumpărare. Poți folosi o reducere care nu va dura mult sau ceva de ediție limitată.

Pune accentul pe nevoile/problemele pe care produsul tău le rezolvă și cum face asta.

O strategie bună de marketing înțelege și urmărește procesul AIDA de marketing pentru publicitate. Dacă vrei să primești mai multă atenție din partea publicului tău țintă sau a potențialilor clienți, atunci te sfătuiesc să începi strategia AIDA pentru a avea succes.

Aweness + Interest + Desire + Action = AIDA

Noi suntem Upscale Accelerator,  agenție de marketing

Succes!


One response to “AIDA – ce înseamnă și cum ne poate ajuta în advertising”

Leave a Reply

Your email address will not be published.