Angajarea în proiecte noi: cercetare și brainstorming

Angajarea în proiecte noi: cercetare și brainstorming

Acest articol vine în completarea celui de aici despre proiecte noi – cum le începi, menții și îmbunătățești și acoperă partea de început a proiectelor: cercetarea și căutarea de soluții. 

Deși pentru mulți această parte este simplă, atâta timp cât există planuri făcute fără cercetare și căutare de soluții, atunci s-ar putea ca ceea ce aplici pentru plan:

  1. Să fie aplicat de mulți alții
  2. Să fie costisitor

După ce te-ai documentat cât mai mult despre context și ai o imagine cât mai clară a scopului, urmează partea în care cercetezi opțiunile disponibile.

Timpul petrecut aflând informații noi despre canale, ustensile și metode pe care le poți folosi te vor ajuta să planifici moduri în care să optimizezi și îmbunătățești contextul în care te afli. Pe lângă asta, te ajută să-ți definești scopul mai clar și să-ți compui o strategie diferită de a competitorilor, preferabil mai ieftină decât a lor (ca procentaj din rezultate).

Deci cum poți face asta?

Documentează-te mereu despre proiecte

Pune-ți întrebări despre orice și apoi, când ai timp, caută să găsești răspunsul acelor întrebări. Nu te mulțumi cu puțin, caută în continuare și vezi unde te duce. Îți vei contura idei, concepte și vei avea răspunsuri la întrebări atunci când toți ceilalți amuțesc și se încruntă pentru că nici măcar nu înțeleg întrebarea.

Îți propun următorul exercițiu: de fiecare dată când ai o întrebare despre orice, notează, iar seara, în weekend sau când ai timp la dispoziție, caută răspunsul. Încearcă să îți aloci 1-2 ore, poate chiar mai mult pentru căutarea răspunsului pentru că la început s-ar putea să te lovești de și mai multe întrebări.

proiecte

Înțelege subiectul despre care trebuie să te documentezi

Când te documentezi despre și când cercetezi de fapt răspunzi unei întrebări. Dacă citești despre mâncarea tradițional românească răspunzi întrebării: care este mâncarea tradițional românească? Dacă vrei să cauți un nou canal prin care să promovezi papuci, atunci răspunzi întrebării: unde cumpără oamenii papuci?

S-ar putea să trebuiască să ieși din casă și să urmărești oamenii pe stradă, să vezi cine are papuci în plasă și să-i întrebi: “de unde aveți papucii?”.

Atât timp cât știi ceea ce cauți, știi și unde îl poți găsi. Nu te aștepta să găsești răspunsul potrivit din prima. Iar dacă o faci, fii sceptic! S-ar putea să te inducă în eroare.

Astfel, pasul 1 în orice cercetare vei desfășura este să definești întrebarea cât mai clar. Fără ambiguități. Doar așa o poți transforma într-o ustensilă pe care o poți folosi să găsești informație nouă și relevantă.

Ieși din zona de confort când vine vorba de proiecte noi

Sună mai degrabă a sfat motivațional, dar când vine vorba de marketing și afaceri, acest aspect este necesar dacă vrei să crești. Fără să ieși din zona de confort nu vei afla nimic nou. Vei căuta răspuns la întrebări în informațiile pe care le deții deja, iar golurile din plan or să rămână ascunse.

Scopul cercetării este să-ți ofere cât mai multe informații pe baza cărora să poți construi un plan complet. O analogie la care mă gândesc acum este că planul poate fi comparat cu un pod între cele 2 maluri ale unui râu. Cu cât este râul mai agitat, cu atât mai sigur pe pod vrei să fii!

Nu cred că îți dorești să ajungi la jumătatea podului și să se rupă sau să ai găuri prin care poți să cazi. Ca să poți construi acel pod cât să treci pe malul celălalt, o să trebuiască să-ți părăsești ograda în căutare de resurse.

Sfatul meu! este să depui efortul necesar astfel încât să poți construi cel mai potrivit pod pentru nevoile tale și resursele disponibile. În cazul unei firme, acel pod din exemplul de mai sus trebuie străbătut de cât mai mulți clienți!

Noi suntem Upscale Accelerator,  agenție de marketing

Succes!


Leave a Reply

Your email address will not be published.