Brand persona: de ce este important și cum îl construiești

Brand persona: de ce este important și cum îl construiești

Utilitatea unui brand persona.

Fiecare business este recunoscut și diferențiat pe piață de către consumatori prin intermediul anumitor caracteristici. Una dintre acestea este reprezentată de identitatea vizuală a brandului. Această identitate este conturată prin elemente precum logo-ul, stilul folosit de brand în materialele vizuale sau culorile reprezentative. Elementele ce alcătuiesc identitatea vizuală sunt dictate de valorile brandului și ceea ce își dorește să tansmită consumatorilor. 

Realizarea unui brand persona

Aceasta poate ajuta la consolidarea identitiății vizuale. Un brand persona este reprezentarea umană a unei entități comerciale. Valorile brandului sunt transpuse în trăsăturile de caracter și cele fizice ale unui avatar personalizat. Personificarea brandului va ajuta consumatorii să se regăsească cu mai multă ușurință în valorile promovate și va crește gradul de receptivitate la mesajele transmise.

Precum în cazul unui roman, personajele sunt construite după anumite tipologii și au anumite trăsături de caracter. Acest fapt îi face pe consumatori să continuie să citească cartea pentru a descoperi întregul parcurs al personajului și cum va gestiona în continuare situațiile. Același lucru se aplică și în cazul unui brand persona. Cu cât se pliază pe publicul său țintă, cu atât oamenii îl vor observa și reține mai repede.

brand persona

Cum poate fi folosit

Este util, nu doar pentru a repezenta vizual brandul, ci și pentru a dezvolta modul de comunicare cu publicul. Acesta poate crește gradul de interactivitate și implicare a consumatorilor.

Totodată, persona poate fi plasat în diverse contexte sau adaptat în funcție de ele. Spre exemplu, de Crăciun poate purta o ținută festivă în tematică cu evenimentul, acompaniat de un mesaj potrivit. Astfel, brand-ul poate comunica mult mai specific valorile deținute și cum anume se raportează și se implică la evenimentele din viețile oamenilor.

Cum trebuie construit

Având în vedere că avatarul poate fi folosit pe o perioadă nedeterminată de timp și în contexte diverse, acesta trebuie construit de la început destul de atrăgător. Autenticitatea sa va crește și reputația brandului pentru că originalitatea va atrage mereu atenția.

Așadar, este important ca din punct de vedere vizual, simbolistic și al mesajelor, ca avatarul să aibă o abordare specifică.

Noi suntem Upscale Accelerator,  agenție de marketing

Succes!