Branding: elementele vizuale, textul și transmiterea emoțiilor

Branding: elementele vizuale, textul și transmiterea emoțiilor

„Branding” a devenit o componentă importantă pentru business-uri în ziua de astăzi. Acesta reprezintă identitatea unui brand în ceea ce privește valorile, emoțiile și scopurile pe care le transmite. 

Pentru a avea succes branding-ul, toate aceste elemente trebuie formulate astfel încât consumatorii să se regăsească și să se identifice cu ele.

Folosirea emoțiilor în branding

Majoritatea domeniilor de activitate din ziua de azi au piețele suprasaturate. Din acest motiv companiile se mai pot diferenția de concurență doar în baza produselor sau serviciilor oferite.

Poziționarea lor se realizează în funcție de emoțiile pe care le transmit prin identitatea lor. În funcție de produsele sau serviciile oferite și de target, emoțiile folosite diferă.

Spre exemplu, în cazul unor branduri de cosmetice, mesajele transmise se vor axa pe nevoile femeilor și emoțiile cu care acestea se identifică când folosesc aceste produse.

Consumatorul trebuie să știe că atunci când folosește un produs nu beneficiază doar de funcționalitatea lui, ci îi oferă și un anumit statut.

În cazul femeilor care folosesc produse de înfrumusețare, le pot fi prezentate idei precum necesitatea frumuseții în anumite contexte:

  • alături de partener,
  • la un eveniment special
  • pentru propria plăcere.

branding

Elemente vizuale 

Evident, toate aceste aspecte ce țin de branding sunt transmise prin anumite elemente vizuale.

Printre aceste elemente se numără logo-ul, print-urile de prezentare și imaginea de ansamblu folosită mereu pentru a sugera identitatea vizuală. Prin imaginea de ansamblu mă refer la culorile predominante, tipografie și stilurile de imagini sau ilustrații folosite.

Pentru a exemplifica, gândește-te la impactul pe care toate aceste componente împreună îl pot avea asupra consumatorului.

Logo-ul va fi mereu același, de aceea trebuie de la bun început să țină cont de valorile pe care brandul le transmite. Cu cât înglobează mai bine ceea ce vrea brandul să transmită, cu atât mai mulți consumatori se vor regăsi în el și îl vor ține minte.

Culorile și tipografia folosită în toate vizualurile unui brand trebuie să fie de asemenea în concordanță cu logo-ul și cu valorile promovate. Inclusiv alegerea acestora se face în funcție de identitatea brandului.

Să presupunem că e vorba despre un brand care își dorește să transmită emoții precum iubirea de familie, nostalgia amintirilor cu cei dragi și apartenența la un grup. În acest caz e nevoie de culori vii, calde care să rezoneze cu acest tip de emoții. La fel și în cazul tipografiei, vei alege fonturi cursive, familiare care să nu transmită rigiditate.

Fenomenul branding

Cu alte cuvinte, gândește-te la branding ca la o persoană care definește întreaga companie. Persoana aceea va avea anumite atribute, se va concentra asupra anumitor aspecte și va transmite emoții și informații specifice. În funcție de ea, toate elementele de identitate vor fi realizate la fel.

Noi suntem Upscale Accelerator,  agenție de marketing

Succes!


One response to “Branding: elementele vizuale, textul și transmiterea emoțiilor”

Leave a Reply

Your email address will not be published.