Brief: ce este, cum se scrie și de ce este benefic

Brief: ce este, cum se scrie și de ce este benefic

În articolele precedente despre copywriting și graphic design am tot folosit termenul de brief, dar ce înseamnă mai exact acesta? 

Ce este un bief?

Este un fel de ghid care îți „spune” tot ce ai de făcut. Task-urile tale, împreună cu termenul limită, cu bugetul în care trebuie să te încadrezi și cu alte informații necesare, construiesc un brief.

Acesta prezintă de obicei planul, obiectivele și scopul la care trebuie să ajungi.

Dacă ești clientul și oferi un brief, ține minte că trebuie să fii specific în legătură cu ceea ce îți dorești să primești.

brief

Cum se scrie un brief?

Trebuie să fe clar, organizat și bine structurat pentru a se înțelege toți pași cât de bine se poate. Acesta ar trebui să conțină:

  • Câteva informații despre tine (background)
  • Ce nu a funcționat până acum (în cazul în care ai trecut prin asta)
  • Obiectivele și scopul
  • Targetul pe care vrei să-l atingi
  • Planul de execuție și strategia dacă o ai
  • Publicul țintă (dacă este unul)
  • Deadline
  • Buget

În principiu, într-un brief, pentru a-ți face foarte clară dorința, ar trebui să scrii cam tot ce poți despre tine și despre ce îți dorești. Unde vrei să ajungi și cum ți-ai propus să ajungi acolo.

Brief-ul intern

În cadrul companiei în care lucrezi, dacă ești în departamentul de creație (cel puțin) vei primi destul de multe brief-uri de la project manager sau de la superiorii tăi în general.

Brief-urile de genul acesta sunt destul de „la obiect„, pentru că, indiferent dacă este pentru un proiect intern sau pentru un client, vei avea deja informațiile necesare pentru a știi ce trebuie să faci exact.

Vor exista momente când poate te vei simți descurajat din cauză că ori nu înțelegi prea bine brief-ul, ori nu ți se pare o idee bună, dar ești obligat să-l faci ori, dacă ești clientul, este posibil să nu primești întotdeauna exact la ceea ce te-ai gândit.

Nu este un capăt de lume. Prin discuții și explicații, chiar dacă poate o să dureze mai mult, se vor rezolva toate obstacolele care intervin pe drum.

Noi suntem Upscale Accelerator,  agenție de marketing

Succes!


Leave a Reply

Your email address will not be published.