Ce este un call to action
Call to action, CTA sau, în română, „apel la acțiune” face referire la modul în care le transmiți oamenilor ce ar trebui să facă: să dea like, să te urmărească, să doneze etc. De obicei, este folosit în campanii și în postări de promovare.
Call to action-ul este de multe ori motivul pentru care o campanie / postare de promovare va avea sau nu succes. Este unul dintre acele elemente care vor avea un impact direct asupra ratelor de conversie.
CTA poate avea diferite forme:
- Text hyperlink
- Buton
- Text simplu, fără link
„Cumpără acum” sau „urmărește-ne” sunt exemple tipice. Dar un CTA poate fi și mai lung, de tipul „Abonați-vă astăzi, astfel încât să nu pierdeți nicio noutate”. Posibilitățile sunt nelimitate.
Cum să-l scrii
1. Call to action scurt
Scurt, clar și de impact este o variantă care de cele mai multe ori are succes. O structură foarte simplă, dar care dă roade, ar fi:
- Verb + substantiv. „Cumpără cartea”.
- Verb + adverb. „Cumpără acum”
- Verb + substantiv + adverb. „Cumpără cartea acum”
Evident, că poate fi mulat pe orice verb, substantiv sau adverb.
Am găsit pe adespresso.com următorul tabel:
Cel mai des întânit Scop | CTA |
Ecommerce | Cumpără, Comandă, Rezervă, Salvează, Adaugă în coș, Vezi, Alege |
SaaS conversion | Încearcă, Începe, Urmărește, Înscrie-te |
Non-profit conversion | Donează, Adoptă, Oferă support, Fii voluntar |
Newsletter or community | Urmărește, Subscribe, Alătură-te, Înscrie-te |
Freebie giveaway | Download, Cumpără |
General | Învață mai multe, Află ai multe, Vezi cum, Începe, Apasă aici, Continuă, Check it Out, Swipe Up |
Sursă: adespresso.com
2. CTA mai lung
Acesta este folosit de cele mai multe ori pentru a stârni emoții: entuziasm, nerăbdare etc. Mai este bun și pentru a urgenta situația și pentru a-l grăbi pe cumpărător.
Câteva exemple ar fi:
- Reducerile / numerele în general: „Cumpără acum și primește 50% reducere!”
- Adjective: „Găsește-ți casa de vis cu ajutorul nostru!”
- Promite (dacă poți): „Slăbește în doar 6 săptămâni!”
- Limita: „Ofertă cu timp limitat. Ia-ți tricoul gratuit! ”
- Folosește-ți USP-ul: „Comandă acum un săpun făcut manual”
3. Call to action subtil
Astea sunt preferatele mele, pentru că, deși își fac treaba, nu sunt agasante pentru potențialii clienți și, în același timp, nu transmit disperare.
Tot în adespresso.com am găsit o recomandare care mi s-a părut descrisă foarte bine:
Ben Sailer, directorul de marketing Inbound la Coschedule, recomandă utilizarea unei abordări indirecte a CTA-urilor, mai degrabă decât vânzarea directă către consumator.
„În opinia mea, cel mai bun mod de a pune în aplicare un CTA pe social media este de a-l face implicit mai degrabă decât direct”, spune el.
De exemplu, „Noii noștri pantofi sunt în magazine. Când te vom vedea și pe tine aici? ” este probabil mai atrăgător decât: „Noii noștri pantofi sunt în magazine. Dă click pentru a cumpăra acum.”
Cel mai bun text de CTA tinde să fie conversațional, chiar și atunci când se intenționează să fie tranzacțional.”
4. Call to action original
Tot ceea ce am prezentat până acum sunt variante de call to action, dar ține minte că nu există o regulă de succes, poți face ceea ce consideri tu că este mai bine. Au existat și există CTA-uri care nu urmează niciun fel de structură și totuși au dat roade.
Contează să transmiți oamenilor ceea ce ai vrea tu ca ei să facă și chiar să funcționeze, indiferent de cum o spui sau o faci. Tu îți știi cel mai bine publicul, așadar, fie că preferi să mergi pe o cale deja bătură sau nu, gândște-te, întâi de toate, la ce ar reacționa ei cel mai bine.
Noi suntem Upscale Accelerator, agenție de marketing!
One response to “Call to action: ce este și cum putem avea unul potrivit”
[…] Ajută cititorii să acționeze (call to action) […]