Cei 4 pași: observare, analiză, planificare, implementare

Cei 4 pași: observare, analiză, planificare, implementare

În marketing fiecare proiect trebuie să treacă printr-o serie de etape ca rezultatul final să fie cât mai apropiat de viziunea inițială. Aceste etape constau în: 

  • observare,
  • analiză,
  • planificare,
  • implementare

Fiecare dintre cei patru pași au un rol important în înțelegerea contextului în care te afli și modul în care poți acționa în continuare.

1/4 pași: Observare

Prin observare poți exercita o privire de ansamblu asupra elementelor ce pot pune bazele unui proiect. Această etapă se axează pe asimilarea a cât mai multor informații despre contextul în care poate fi dezvoltat proiectul, precum și ce influențe externe pot apărea.

Concret, trebuie observat mediul economic, social și politic, comportamentul actual al consumatorilor și evoluția pieței în industria în care activezi.

În urma observării acestor variabile trebuie să îți dai seama cum pot fi toate acestea corelate într-un proiect. Ce s-a făcut înainte, ce a funcționat, ce nu a funcționat, ce poate fi îmbunătățit, cum reacționează și interacționează oamenii în raport cu anumite contexte.

Acestea sunt câteva dintre lucrurile de care trebuie să ții cont atunci când treci prin procesul de observare.

pași

2/4 pași: Analiză

După încheierea observării trebuie să structurezi informațiile acumulate astfel încât să le poți înțelege în profunzime.

Analiza presupune împărțirea pe categorii a datelor generale obținute până în momentul prezent. Această împărțire te va ajuta să delimitezi mai bine informațiile și să le atribui părților potrivite din proiect.

Etapa în care analizezi te va ajuta să afli de ce funcționează lucrurile într-un fel anume și ce poate fi făcut în continuare în acest sens.

Analiza presupune înțelegerea în profunzime a tuturor factorilor ce pot ajuta și influența demersul proiectului. În același timp te poate ajuta să previi anumite obstacole și să știi cum să gestionezi diverse situații.

3/4 pași: Planificare

Odată ce ai acumulat toate informațiile necesare și ai reușit să înțelegi toate aspectele ce țin de ele, e timpul să-ți planifici acțiunile în funcție de acestea. Planificarea poate fi realizată prin întocmirea unui calendar de activități care să ajute la organizare. Prin sistematizarea întregului proces de dezvoltare va fi mai ușor să urmărești parcursul tuturor activităților și nivelul lor de evoluție.

Planificarea are rolul de a stabili când va avea loc fiecare pas, în ce ordine vor fi făcuți și cât va dura fiecare. În acest mod vei ști mereu în ce stadiu te afli cu proiectul și umătorii pași pe care trebuie să îi faci.

4/4 pași: Implementare

Ultima etapă presupune însumarea tuturor pașilor anteriori pentru a ajunge la un rezultat final. Toate cunoștințele acumulate, analizele și planficările realizate conduc la partea execuțională. În acest context totul se pune cap la cap pentru a fi realizate materialele fizice din cadrul proiectului.

Prin implementare se stabilește unde este folosit fiecare pas în cadrul proiectului și cum ajută aceștia la obținerea unui rezultat final.

Implementarea reprezintă activitatea efectivă de a pune în aplicare tot ce s-a făcut în teorie până în acel punct.

Noi suntem Upscale Accelerator,  agenție de marketing

Succes!


Leave a Reply

Your email address will not be published.