Clienții: cum îi găsești când ești la început de drum?

Clienții: cum îi găsești când ești la început de drum?

Cum găsești clienții potriviți?

Într-un business, comercializarea produsului sau a serviciului oferit reprezintă scopul principal. Fără vânzările necesare pentru a acoperi costurile, o afacere are o singură direcție în care o poate lua – faliment.

Pentru a vinde avem nevoie de clienți. Așadar, întrebarea cea mai importantă este: cum îi găsim?

Procesul se împarte în 3 pași:

  1. Identificarea clienților prin caracteristicile produsului sau serviciului
  2. Identificarea caracteristicilor publicului țintă bazate pe rezultatele analizei din pasul 1
  3. Găsirea metodelor de abordare a publicului țintă

Primul pas către clienții necesari succesului  

Identificarea caracteristicilor produsului sau serviciului comercializat. Pe baza lor pot fi observate trăsăturile potențialilor clienți. Nu te aștepta să găsești toate caracteristicile consumatorului doar din produs, dar este bine să identifici cât mai multe.

Exemplu! Brățară de ceas de metal

Brățara este din metal, lată și grea -» este folosită predominant de bărbați.

Lățimea brățării determina modelele de ceasuri la care se potrivește -» clienții dețin deja un ceas din gama respectivă.

Culoarea/modelul -» clienții care fac parte dintr-un grup cu anumite preferințe vestimentare

  • În pasul 1, analiza produsului nu trebuie dusă la infinit pentru a găsi fiecare chichiță care l-ar putea vinde. Comerciantul poate reveni asupra acestei analize în timp ce continuă cu pașii următori. Totuși, profilul consumatorului pe baza analizei trebuie să ofere destul de multe informații cât să poată fi analizat grupul. De exemplu, persoanele din publicul țintă sunt bărbați care dețin cel puțin un model de ceas compatibil cu brățara, le place să își creeze outfit-ul după reguli specifice (astfel încât să fie fashion cu brățara respectivă).

clienții

Al doilea pas

Reprezintă analiza asupra publicului țintă din pasul 1. Această analiză rezultă în caracteristici mult mai specifice pentru consumatorul ideal. Ea poate fi făcută (și ar trebui) prin a căuta tot ce se poate despre publicul țintă care se încadrează în descrierea de la pasul 1.

Cu fiecare atribut nou descoperit prin aceasta, consumatorul ideal prinde formă. El se transformă din:

  • bărbați care dețin un ceas compatibi cu brățara și care sunt atenți la vestimentație

În:

  • bărbați cu vârsta cuprinsă între 30-45 ani care dețin ceasul X pe care îl poartă mai mult în timpul liber, când se îmbracă casual. Locuiesc în mediul urban, dar petrec weekendurile și concediile călătorind unde își etalează modelul X de ceas. Dispun de un venit peste medie, dar nu exagerat. Când vine vorba de călătoriile lor, preferă să cheltuie mai mult pe ceva durabil, astfel încât să nu aibă surprize neplăcute pe teren.

Al treilea pas

Pasul următor este o analiză asupra persoanelor care se potrivesc caracterizării din pasul 2. Pe baza informațiilor despre aceștia, vei identifica cele mai potrivite canale prin care poți începe comercializarea produsului tău.

În exemplul cu brățara de ceas, dacă rezultatul analizei este că activitățile de weekend preferate sunt pescuitul și vânătoarea, atunci unul din canale poate fi magazinul online destinat acestor activități. Mai mult decât atât, brățara se poate prezenta și pe forumurile destinate sporturilor.

Bonus: cum te ferești de clienții nefavorabili?

În primul rând trebuie să definești ce înseamnă nefavorabil. Indiferent de definiția pe care o găsești, clienții nefavorabili costă mai mult decât ar trebui. Astfel că dacă ai prea mulți clienți din această categorie fără să iei măsuri pentru a reduce numărul lor, atunci s-ar putea ca daunele să-ți reducă mult șansele de succes.

Nu cred că există o modalitate prescriptivă pentru evitarea clienților nefavorabili fără să ai de-a face cu ei. Totuși, cu siguranță este prescriptivă analiza asupra tuturor clienților, pentru că astfel se poate contura un profil mai clar al clientului. Astfel, nu este nevoie să eviți clienții nefavorabili, ci mai degrabă să-i atragi doar pe cei favorabili ție.

Noi suntem Upscale Accelerator,  agenție de marketing

Succes!


2 responses to “Clienții: cum îi găsești când ești la început de drum?”

  1. […] Când vine vorba de clienți, este necesar să știi cât mai clar cine sunt ei. În funcție de modelul afacerii tale, poți utiliza diferite ustensile care te ajuta să descoperi caracteristicile lor. În plus poți afla și modul în care poți aborda și satisface clienții prin bunurile și serviciile tale. Pentru a răspunde întrebării “cum găsești clienți?” am scris articolul „Clienții: cum îi găsești când ești la început de drum?”. […]

Leave a Reply

Your email address will not be published.