Clienții nefavorabili și anti-colaborările: cum ne ferim de ele

Clienții nefavorabili și anti-colaborările: cum ne ferim de ele

Clienții nefavorabili și anti-colaborările!

Trăsăturile clienților nefavorabili sunt asemănătoare cu trăsăturile anti-colaborării:

  • Profitul este mic
  • Costul este mare
  • Relaționarea este dificilă
  • Comunicarea este confuză

Din cauza acestor caracteristici, în valoarea oferită de afacerea ta către clienții se reflectă inclusiv costul interacțiunilor neplăcute. Motivul pentru care vrei să eviți aceste interacțiuni este capturarea valorii cât mai mare din interacțiunile afacerii tale.

Clienții și colaboratori au cerințe proprii și planuri diferite de ale tale. Chiar dacă poți modifica cu forța aceste planuri sau cerințe, costul poate fi mult prea mare.

Cerințele și planurile clienților și colaboratorilor sunt caracteristicile pe care relația se consolidează. Cu cât aceste caracteristici sunt întâmpinate mai aproape de așteptări, cu atât valoarea tranzacției crește.

Dacă vrei să eviți relațiile dezastruoase cu clienții și colaboratorii tăi este necesar să faci câțiva pași de unul singur. Trebuie să-ți asumi responsabilitatea pentru partea ta din relație, singura pe care o poți controla.

Responsabilitatea pe care ți-o asumi în procesul de evitare a clienților nefavorabili și a anti-colaborărilor este structurată în 3 pași:

1.     Nu fi chiar tu un anti-colaborator sau unul dintre clientii nefavorabili

Când vine vorba de business, manierele, obligațiile și drepturile sunt necesare 100%.

În afaceri, legea reciprocității începe la tine: așteptă-te să fi tratat de ceilalți la fel cum îi tratezi tu pe ei.

Asta începe de la tine. Persoana din spatele afacerii redă o stare de spirit și o mentalitate care se transmit prin valorile afaceri. Știi exemplele cu cei care fac scandal la magazin degeaba sau cu cei care fac viața grea ospătarilor? Cauza pentru acest lucru este ignoranța față de persoana, instituția sau afacerea respectivă.

Sfatul meu: analizează afacerea ta alături de celelalte entități comerciale cu care relaționezi. Astfel încât să găsești apectele care aduc cu sine elementul de ignoranță. Ignoranța ne face să închidem ochii în fața lucrurilor neplăcute. Tocmai de aceea ne este greu să acționăm în detrimentul acelor aspecte.

clienții nefavorabili

2.     Elimină confuzia din comunicarea afacerii tale

Neplăcut sau neînțeles sunt caracteristici subiective care țin de fiecare în parte. Asta înseamnă că, de fapt, comunicarea sau prezentarea acelor aspecte este făcută într-un mod confuz.

Transformă comunicarea afacerii tale într-o formă ușor de înțeles pentru oricine îți trece pragul.

Sfatul meu: fiind subiective, este nevoie să păstrezi constant un ochi pe percepția clienților și a colaboratorilor asupra afacerii tale. Poți să le ceri feedback din când în când cu privire la plăcerea și ușurința interacțiunii cu business-ul tău.

3.     Uită-te în jurul tău!

Primii pași ca să poți evita clienții nefavorabili și anti-colaborările țin strict de tine:

  • Nu fi ignorant – observă!
  • Fi responsabil – analizează-ți afacerea constant pentru neclarități, confuzii, dificultăți în comunicarea aspectelor relevante clienților și colaboratorilor
  • Ajustează comunicarea pentru a elimina confuziile sau nelămuririle

Doar după acești 3 pași poți începe să eviți persoanele care vin la pachet cu interacțiunile nefavorabile. Până în acest moment, motivul pentru existența anti-colaborărilor și a clienților nefavorabili este ascuns vederii și poate avea 2 surse:

  1. Afacerea ta
  2. Entitatea comercială cu care relaționezi

După ce ai clarificat confuziile din comunicare, următorul pas este să descoperi trăsăturile comune anti-colaborărilor și a clienților nefavorabili.

Vei folosi aceste trăsături pentru îmbunătățirea targetării publicului țintă și identificarea celor mai bune alternative pentru colaborările viitoare.

Sfatul meu: asigură-te că în curtea ta este totul cât bine pus la punct. Prin organizarea afacerii tale, filtrele împotriva interacțiunilor nefavorabile v-or fi dezvoltate automat.

Centrul atenției trebuie să rămână creșterea valorii tranzacționate de afacerea ta. Specificitatea valorii în cauză și detalierea ei te v-a duce către clienții favorabili și către colaborările fructuoase.

Noi suntem Upscale Accelerator,  agenție de marketing

Succes!


One response to “Clienții nefavorabili și anti-colaborările: cum ne ferim de ele”

Leave a Reply

Your email address will not be published.