Clienții test – de ce am ales să lucrăm cu ei

Clienții test – de ce am ales să lucrăm cu ei

De ce clienți test?

Poate părea un efort fără rezultate, dar va garantez că nu este. Înainte de vânzarea unui produs sau serviciu este utilă testarea acestuia pe un grup de persoane alese după profilul consumatorului.

Testarea apelează la această modalitate pentru a verifica viabilitatea produsului sau serviciului oferit în schimbul feedback-ului clientului.

Noi am decis să ne începem activitatea printr-un exercițiu aplicat pe un client real. Am contactat o tânără mămică care are un business online la început de drum. Utilitatea exercițiului poate fi determinată de impactul către tânăra antreprenoare, cât și prin rezultatele la finalul lui.

De ce este indicată testarea înaintea lansării?

Impactul asupra consumatorilor tăi este determinat de interacțiunea dintre afacerea ta și aceștia. Totuși, până când nu ai vândut produsul sau serviciul, puterea impactului rămâne o incertitudine.

Atunci când vine vorba de afaceri, incertitudinile sunt de evitat deoarece pot ascunde situații neprevăzute care cer resurse extra pentru a fi rezolvate.

Multe din aceste incertitudini pot fi eliminate oferind produsul unui grup de clienți de test la schimb pentru părerea lor.

Obiectivul testării sau exercițiului cu clienții poate reduce incertitudinea asupra:

  • Caracteristicilor principale și adiționale ale produsului sau exercițiului oferit
  • Opiniei clienților despre produsul sau serviciul testat
  • Potențialelor dificultăți în structura afacerii
  • Diferitelor canale de comunicare și viabilitatea lor

Ce să ai în vedere când începi o colaborare cu clienți test?

Oferă aceeași valoare pe care o ceri. Poți compara prețul produsului cu venitul mediu al consumatorilor tăi cât să poți determina valoarea cerută în schimbul produsului.

De exemplu! Un produs de 200 ron dedicat clienților cu venit mediu de 50 ron/oră. Atunci poți structura interacțiunea pentru feedback astfel încât să nu depășească 4 ore.

Dacă depășești acest timp, compensează prin alte metode (una din ele este să plătești clienții de test). Dacă nu poți oferi compensații extra, atunci explică acest aspect!

Asigură-te că stabilești termenii și condițiile desfășurării testului cât mai clar fiecărui consumator. În plus, oferă-i șansa să se poată retrage oricând, fără nevoia de a returna produsul sau serviciul.

Dacă este un produs sau serviciu nou, atunci asigură-ți testarea printr-un acord de confidențialitate.

Sfatul meu! Indiferent dacă este de test sau nu, clientul este tot client. Așadar, ai grijă ca pentru cei de test să simulezi cât mai de aproape produsul sau serviciile oferite. Scopul este ca prin interacțiunea cu afacerea ta, clientul să fie încântat.

clienți test

Procesul de testare

Nu te aștepta să primești 100% feedback util de la clienți. Este de datoria ta să creezi metode de valorificare a testării. Aceste metode sunt derivate din scopul testării.

În funcție de obiectivele testării, metodele de valorificare a testării pot fi:

1.Îmbunătățirea produsului sau serviciului oferit

  • Indiferent de ce vinzi, este important să măsori impactul oferit de serviciul sau produsul tău. În faza de testare poți observa dacă obiectul tranzacției rezolvă problema consumatorului.

2. Observarea răspunsurilor clienților la produsul sau serviciul testat

  • Chiar dacă problema consumatorului este rezolvată, la fel de importantă este perspectiva lui asupra modului și a procesului rezolvării.
  • User experience poate fi îmbunătățit pe baza acestor produse.

3. Analiza potentialelor dificultăți

  • Beneficiul testării produselor este acela că eliminată incertitudinea asupra structurii afacerii tale.
  • Poți descoperi necesități ale consumatorului adiacente produsului sau serviciului comercializat.
  • Poți dezvolta noi caracteristici sau produse/servicii care să vină în ajutorul consumatorilor.

4. Testarea diferitelor canale pentru a stabili cele mai bune variante

  • Poți stabili caracteristicile canalelor de comunicare în funcție de răspunsurile clienților, așteptările lor, durata interacțiunii pentru a clarifica nelămuririle.
  • Primești informații despre caracteristicile comunicării între afacerea ta și clienți (formală/nonformală, informativă sau emoțională, durată scurtă sau lungă).

Cum lucrăm noi cu clienți test

Serviciul oferit de noi este, pe scurt, dezvoltarea strategiei de marketing și implementarea acesteia. În cazul nostru, exercițiul este dezvoltarea strategiei de marketing pliată pe contextul în care clientul își desfășoară activitatea.

Astfel, am contactat o persoană care deține o afacere în online cu potențial de creștere. Fiindcă ne numim Upscale Accelerator, am ales să pregătim 2 strategii.

  1. Strategie de marketing pentru creștere organică care constă în:
  • Aducerea activelor la standardul pieței prin ajustări ale paginilor de Facebook, Instagram, Youtube, website/magazin online
  • Un program de postări, ghid care să ușureze activitatea ce ține de partea de marketing
  • Oferirea unei structuri pentru dezvoltarea brandului pe cale organică
  1. Strategie de marketing pentru creștere exponențială. Până la urmă ne mândrim cu numele Upscale Accelerator. Această strategie include:
  • Aducerea activelor la standardul pieței
  • Dezvoltarea unui plan care să ofere un maxim de rezultate pentru costul plătit
  • Dezvoltarea metodelor de testare
  • Dezvoltarea metodelor de scalare
  • Dezvoltarea metodelor de monetizare adiacente
  • Detalii despre implementare cu ajutorul UA

Sfatul meu: go for it, dar ai grijă cu cine testezi!

Noi suntem Upscale Accelerator,  agenție de marketing! (insert link ce este mkt)

Succes!


Leave a Reply

Your email address will not be published.