Clientul: 3 motive pentru care are nevoie de tine

Clientul: 3 motive pentru care are nevoie de tine

Clientul – de ce are nevoie de o agenție de marketing. Acest articol vine în completarea „Marketing – 5 motive pentru care este necesar la început”. Este dedicat agențiilor de marketing și antreprenorilor care caută să folosească serviciile acestora. 

Antreprenorii vin cu bugete și așteptări, iar agențiile le întâmpină cu strategii prin care așteptările să le fie îndeplinite.

Deși agențiile urmează o strategie anume, acestea sunt mai mult sau mai puțin potrivite antreprenorului. Am ajuns la câteva învățături pe care încerc să le aplic în activitatea noastră și pe care vreau să le împărtășesc cu voi. Astfel încât, indiferent de rezultate, beneficiile să existe oricum.

Acest articol nu este despre strategie, ci despre relația agenție ↔ antreprenor. În plus, o sa vorbesc despre cum, din poziția de agenție, poți face mai mult decât să implementezi o strategie.

Acest articol este pentru cei care sunt la început de drum, indiferent de care parte a colaborării te afli.

Discuțiile libere nu sunt pierdere de timp

Ca om de agenție cumulul de experiențe este diferit în comparație cu cel al antreprenorului.

Persoana de marketing analizează procesul, lanțul valoric al afacerii din perspectiva marketingului. Acesta are un limbaj deja dezvoltat în această direcție, metode și cunoștințe pe care le aplică atât în activitatea sa, cât și în conversațiile sale.

În aceeași ordine de idei, antreprenorul are o experiență bazată pe domeniul în care activează. Acesta s-a dezvoltat în perioada premergătoare antreprenoriatului. Ulterior și-a deschis firma sa pentru a administra procesele interne, astfel încât produsul său să prindă viață.

Din cauza diferențelor dintre ei, este nevoie de comunicare, pentru ca cele două entități să se înțeleagă cât mai bine.

Pentru ca informațiile să poată fi aceleași pentru emițător și receptor, este nevoie ca limbajul folosit să fie comun. Acest limbaj este dezvoltat prin discuțiile libere prin care sunt presărate și informații care pot fi folosite mai târziu.

clienti

Oferă-i oricărui client cât mai multe detalii despre ce marketing

Deși te poți concentra doar pe o anumită parte a marketingului, precum promovarea în social media, discuțiile ar trebui să acopere o gamă mai largă a activităților ce intră sub tutela marketing.

Scopul colaborării este să aducă afacerea antreprenorului mai aproape de scopul propus.

Pentru a avea o înțelegere cât mai clară a scopului, atât agenția cât și antreprenorul au nevoie de aceleași informații. Agenția are nevoie de cât mai multe informații despre afacerea pentru care își pune la dispoziție serviciile. Antreprenorul trebuie să înțeleagă cât mai bine ce înseamnă marketingul și care sunt implicațiile acestuia în afacerea sa. Deși este de datoria fiecăruia să se pună la curent cu aspectele activității celui cu care colaborează, comunicarea dintre cei 2 este cheia care unește cele două entități.

Să-ți ajuți clientul să clarifice aspecte cu privire la marketing pentru planul afacerii

Cu siguranță ați văzut cât de multe aspecte diferite include o afacere. Un antreprenor își analizează piața pe care urmează să activeze, face calcule cu privire la cota pe care o poate acapara și alte previziuni pe termen scurt, mediu și lung.

Este posibil ca aceste previziuni să fie corecte sau nu, dar expertiza ta trebuie să îi vină în ajutor. Astfel încât, prin colaborarea cu agenția de marketing acesta să aibă așteptări realiste.

De cele mai multe ori, toate aceste aspecte sunt acoperite în perioada de dezvoltare a strategiei.

Pentru că succesul agenției este direct proporțional cu succesul afacerii, este important ca ambele părți să facă tot ce le stă în putere pentru a ajunge la rezultatele dorite.

Pentru asta, strategia trebuie să țină cont de context, iar pentru un antreprenor la început de drum, contextul reprezintă situația lui actuală:

  • timp disponibil,
  • buget,
  • dificultăți
  • oportunități.

Acest drum este parcurs, înainte de toate, de oameni, persoane, care reprezintă mult mai mult decât suma activităților din cadrul afacerii sau serviciilor prestate.

Cunoașterea dintre cei doi pate aduce o creștere semnificativă ambilor.

Sfatul meu: sunt multe aspecte ale serviciilor, afacerii, ale persoanelor și ale modului în care colaborarea are loc. Încearcă să afli cât mai multe din aceste aspecte pentru a le putea lua în considerare. Astfel eviți să apară dificultăți care altfel ar fi putut fi evitate.

Noi suntem Upscale Accelerator,  agenție de marketing

Succes!


Leave a Reply

Your email address will not be published.