Colaborările – cum le putem începe și dezvolta frumos

Colaborările –  cum le putem începe și dezvolta frumos

Introducere în colaborările benefice  

Conform dexonline, colaborările înseamnă: „participare, alături de alte persoane, la realizarea unei acțiuni, a unei opere, a unei afaceri etc. care se efectuează în comun”.

În toată istoria omenirii, colaborarea a fost motorul supraviețuirii, dar și al evoluției. Astfel, gândul de a porni într-o călătorie solo rămâne doar dacă vrei să pleci dezbrăcat și fără ustensile în pustietate.

Prin colaborare, părțile implicate au un obiectiv comun: să-și atingă scopurile.

Colaborările în care banii mijlocesc transferul sunt de 2 tipuri:

  • colaborări prin care cumpărăm servicii sau bunuri
  • colaborări prin care vindem servicii sau bunuri.

Indiferent de tipul colaborării, fiecare din noi are un scop de atins.

Poți sări direct în colaborările care se ivesc și este posibil să ai noroc. Dar dacă vrei să ai controlul asupra direcției în care o iei pe termen lung, îți sugerez următorii pași:

  1. Baza unei colaborări fructuoase
  2. Testarea potențialilor colaboratori
  3. Începerea colaborării
  • Bazele unei colaborări fructuoase

Înainte să începi o colaborare primul pas este să-ți definești scopul. Întrebarea este simplă: care este scopul meu? Prin definirea scopului vei înțelege nevoile pe care le ai pentru succes.

Următorul pas este dezvoltarea planului care te duce către îndeplinirea scopului. După ce ai stabilit pașii și știi ce fel de colaborări ai nevoie urmează analiza colaborării și/sau a alternativelor.

Am detaliat aici pașii pentru stabilirea scopului și dezvoltarea planului.

Înainte de a merge mai departe, o să te asiguri că ai stabilit cum îți atingi scopul prin această colaborare. Răspunsul te v-a ajuta să înțelegi specific nevoile acoperite. Pe baza acestei afirmații vei analiza procesele interne ale afacerii tale și a contextului. Scopul analizei este potrivirea colaborării în plan, ca atunci când te duci la croitor să-ți facă hainele special pentru tine.

Un alt factor de luat în vedere înainte de a începe colaborarea este ca ambele părți să aibă o perspectivă cât mai clară asupra ce primești și ce oferi. Nu de puține ori ne găsim în situații de genul “mai iei o țeapă, mai dai o țeapă”.

Sfatul meu! Este adevărat că unele colaborări determină scopul. Însă, dacă vrei să fii sigur că totul va merge bine, atunci stabilește scopul înainte de începerea colaborărilor.

colaborările

  • Testarea potențialilor colaboratori (- link clienți test)

Asigură-te că vei avea o colaborare unde comunicarea este facilă! De cele mai multe ori, pe parcursul unei colaborări apar dificultăți care pot fi rezolvate dacă există o comunicare bună.

Înainte de a începe colaborarea propriu-zisă, asigură-te că serviciile sau produsele tranzacționate sunt descrise corect, fără aspecte ascunse. Astfel, în nicio colaborare nu vei avea surprize neplăcute, indiferent dacă vinzi sau cumperi.

O metodă de a verifica veridicitatea informațiilor este prin probarea serviciului sau a produsului.

La nivelul Europei există obligativitatea de a refuza obiectul tranzacției dacă acesta nu este conform descrierii.

Sfatul meu! Chit că oferiți sau primiți, pentru o colaborare fructuoasă testarea serviciului sau a produsului este un element principal premergător începerii. Pentru că această testare oferă cele mai multe detalii despre viitorul colaborării.

  • Colaborările – începutul

Acum este momentul perfect pentru a trece încă odată prin contract, prin termeni, condiții și clauze. Deși unele aspecte pot fi clarificate în prealabil prin bună comunicare, acestea trebuie să se regăsească integral în contract.

Pentru colaborările complexe, asigură-te că în contract sunt specificate metodele de rezolvare și de atribuire a răspunderii pentru situațiile neprevăzute. Ambiguitățile din contract or să fie interpretate în favoarea clientului.

Sfatul meu! prevenția este cel mai bun mod de a evita obstacolele. Oricât de potrivită este colaborarea, asigură-te că ai alternative viabile.

Dinamica universului face ca viitorul să fie incert. Dacă ți-ai îndeplinit partea cu responsabilitate, dar colaborarea a fost un eșec, sper că ai avut o parașută de rezervă. Aceste situații sunt imprevizibile.

Numesc o anti-colaborare acea situație care are cauze previzibile și predicitible pentru eșec. Totuși, nu este nevoie să te arzi ca să știi că frige. Astfel, mai jos sunt explicațiile pașilor de mai sus pentru a stabili dacă prin colaborarea ta primești ce te aștepți:

  1. Dacă nevoile acoperite prin colaborare nu te ajută să îți atingi scopul, atunci este o viitoare colaborare nereușită -» caută alternative!
  2. Dacă nu ai informații clare -» cere-le! S-ar putea să fie ascunse din rea-voință sau din greșeală. Oricum ar fi, caută alternative!
  3. Testează fiecare caracteristică în limitele descrise!
  4. Când ai ocazia, verifică contractul cu o persoană avizată!

Noi suntem Upscale Accelerator,  agenție de marketing

Succes!


One response to “Colaborările – cum le putem începe și dezvolta frumos”

Leave a Reply

Your email address will not be published.