Conceperea unui website: brief, domeniu, wireframe și design

Conceperea unui website: brief, domeniu, wireframe și design

Un website e mai mult decât o simplă platformă pe care poți naviga ca utilizator. Este o interfață interactivă care prezintă informații și diverse opțiuni dinamice. Toate acestea sunt acompaniate de elementele de compoziție, precum: culorile, imaginile sau fonturile folosite. Pentru a integra toate aceste aspecte într-un website funcțional se pot folosi principiile menționate în articolul despre UI/UX design. Există câțiva pași principali pe care îi poți urma pentru a concepe un website în mod organizat: 

  1. Brief
  2. Domeniu și host
  3. Wireframe
  4. Design
  5. Implementare

Brief

Pentru a ști de ce anume are nevoie un website, vei primi un brief. Acesta îți va vorbi despre informații precum scopul și publicul țintă al businessului, ce se dorește în meniu, ce secțiuni vor exista în site etc.

Bineînțeles, dacă e un brief direct de la client e foarte probabil ca acesta să nu știe tot ceea ce trebuie să conțină un site, ci să știe doar ce își dorește.

Așadar, aici va trebui tu să știi toate componentele unui site și să intervii cu propuneri acolo unde există goluri în brief.

Domeniu și host pentru website 

După ce informațiile de bază din brief sunt clarificate, trebuie stabilit un nume pentru domeniu, iar de cele mai multe ori acesta este asemănător cu numele businessului.

Cât despre host, va trebui să găsești o platformă care să poată susține siteul online, chiar și în cazul unui trafic ridicat de persoane ce pot tranzita pagina ta.

website

Wireframe

A venit în sfârșit momentul în care pui în practică ceea ce știi. Un wireframe este precum un schelete sau o schiță a unui site. Va arăta cum este secționat site-ul, ce tip de opțiuni va avea, cum va funcționa meniul, ce posibilități interactive va prezenta, precum și poziționarea tuturor acestor elemente.

De ce ai nevoie de un wireframe? Pentru a fi cât mai organizat în ceea ce faci. Pentru a realiza designul și implementarea de la o bază tehnică clară.

Design-ul website-ului

Având un wireframe la dispoziție, designul ar trebui să vină de la sine. Businessul pentru care realizezi acest website cel mai probabil va avea o paletă de culori pe care se bazează, un stil anume și în cele din urmă logoul care le reprezintă identitatea vizuală. Toate aceste elemente îți vor veni în ajutor pentru a pune cap la cap un design potrivit pentru brand care să urmeze și wireframeul. Important este să menții un stil, să ții cont de brief și să te asiguri că site-ul va fi plăcut la vedere pentru utilizatori.

Implementare

Pentru a implementa un website, dacă nu ești programator și nici nu ai de gând să înveți programare, te sfătuiesc să folosești platforme „drag and drop”, precum WordPress. Acestea îți pun la dispoziție pluginuri și alte opțiuni care te scutesc de partea de coding.

Tu doar vei decide cum va fi secționat siteul și ulterior îl vei stiliza. Dacă în cazul designului este important ca aspectul vizual să fie plăcut și inteligibil, în cazul implementării contează ca siteul să fie intuitiv de folosit din punct de vedere tehnic. Totodată, asigură-te că websiteul este responsive pe toate tipurile de dispozitive – desktop, tabletă, telefon.

Noi suntem Upscale Accelerator,  agenție de marketing

Succes!


Leave a Reply

Your email address will not be published.