Controlul în business din perspectiva unui antreprenor

Controlul în business din perspectiva unui antreprenor

Controlul poate avea diferite definiții. În acest articol voi povesti mai multe despre verificarea și dirijarea propriilor gesturi și mișcări din punct de vedere antreprenorial. 

Cum arată controlul în afaceri?

În business, controlul vine sub formă de cunoaștere și organizare, așa că o să le iau pe rând.

Cunoașterea în business – ce ai nevoie să știi despre controlul antreprenorului?

Ca să poți controla fiecare mișcare pe care o face firma ta ai nevoie să cunoști în profunzime domeniul în care activezi. Indiferent de domeniu, orice afacere este împărțită în 3:

  1. Input/intrare – colaborări pentru materii prime, furnizori, servicii și multe altele
  2. Structura internă a afacerii tale
  3. Clienți

Dacă vrei să ai succes, trebuie să faci tot posibilul să înțelegi cât mai bine cele 3 părți ale afacerii tale. Cantitatea de informații pe cele 3 paliere este foarte mare și crește în fiecare moment. Rămâne la la latitudinea ta să cauți și să filtrezi informația în funcție de calitate.

Alternativa este să apelezi la servicii de consultanță. Astfel poți avea acces direct către experiență și informație de calitate, pentru un preț. Ține de tine dacă ești dispus să plătești prețul.

Colaborările cu părțile terțe

Colaborările au la bază un contract. Pentru o colaborare de succes și pentru evitarea anti-colaborărilor, poți citi mai multe aici:

  • Titlu articol – colaborare și link
  • Titlu articol – anticolaborare și link

Structura internă a afacerii

Cu timpul, aceasta se va schimba, dar vei vrea ca de la început să fie cât mai clară. Este necesar să definești traseul pe care produsul sau serviciul îl urmează în firma ta. Astfel, o să-l poți îmbunătăți și optimiza cât mai mult. Poți trece în revistă acest value chain, să aprofundezi fiecare aspect și să-l optimizezi sau să-l aduci la standardele pieței.

Pentru a te ridica la standardul pieței, acesta fiind setat de firmele deja consacrate, vei avea nevoie de resurse sub formă de timp și bani. Partea pozitivă este că sunt foarte multe exemple din care poți învăța.

Poți depăși standardul doar cunoscându-l.

Ce trebuie să știi despre clienți

Când vine vorba de clienți, este necesar să știi cât mai clar cine sunt ei. În funcție de modelul afacerii tale, poți utiliza diferite ustensile care te ajuta să descoperi caracteristicile lor. În plus poți afla și modul în care poți aborda și satisface clienții prin bunurile și serviciile tale.

Pentru a răspunde întrebării “cum găsești clienți?” am scris articolul „Clienții: cum îi găsești când ești la început de drum?”.

controlul

Cum arată organizarea în afaceri?

Pentru antreprenor, organizarea vine sub forma de angajați, contabilitate, grafice, tabele, aplicații, contracte, și multe altele. Pentru fiecare aspect intern al afacerii vei folosi, în primul rând, rațiunea, matematica, logica și intuiția.

Chiar dacă ești o echipă de 1 sau de 100, este important să definești procesele interne cât mai clar. Într-o companie mare, aceste procese sunt împărțite pe departamente. Poți folosi ca punct de plecare organizarea lor.

Buna organizare urmează aceeași doi pași, repetați încontinuu și în paralel:

  • Pasul 1 – te informezi despre organizarea internă
  • Pasul 2 – îmbunătățești organizarea

Controlul – ce este el?

Afacerea ta există în societate. Având atât de multe părți, nu vom putea știi ce se va întâmpla, dar putem să anticipăm diverse scenarii.

Sfatul meu! Ar fi bine să îți creezi diferite plase de siguranță în cazul în care apar scenarii nefavorabile.

Având acele plase de siguranță, te poți concentra pe ce este important, și anume: colaborările, procesele interne și clienții.

Controlul în afaceri este reprezentat de înțelegerea contextului și dirijarea acțiunilor pentru a modifica contextul într-un mod favorabil afacerii tale.

Controlul poate fi comparat cu un calculator. Tu, antreprenorul, ești cel care montează calculatorul. Afacerea ta este placa de bază care unește toate componentele (colaborările) cu scopul de afișa imagine pe monitor (clienți). Pentru un bun control, vrei ca fiecare mică părticică a ansamblului să funcționeze cât mai bine.

Bonus: comunicarea este cheia

Fără doar și poate, comunicarea este principalul aspect datorită căruia specia noastră a ajuns atât de departe.

Cunoașterea, colaborarea, organizarea și tot ce include o afacere se bazează pe comunicare.

Fără capacitatea de a comunica și înțelege cât mai clar, o să întâmpini dificultăți din cauză că mesajul emițătorului diferă față de cel al receptorului.

Sfatul meu: asigură-te că înainte de a începe îți dezvolți capacitatea de a comunica cât mai clar.

Noi suntem Upscale Accelerator,  agenție de marketing

Succes!


Leave a Reply

Your email address will not be published.