Copywriting VS Content writing: două job-uri diferite

Copywriting VS Content writing: două job-uri diferite

De prea multe ori acești doi termeni (copywriting și content writing) sunt folosiți greșit și confundați între ei. Așa că haide să vedem care este de fapt diferența și cu ce se ocupă fiecare. 

Publicitate vs Conținut 

Copywriting este folosit în publicitate: reclame, call to action, promovare, texte persuasive cu scopul de a vinde. Cam asta înglobează copywritingul.

Content writingul se referă la scrierea de conținut textual pentru site-uri, blog-uri, reviste online, newslettere, profile de social media (Facebook, Twitter, LinkedIn, etc) și alte mijloace online de comunicare.

Vânzare (copywriting) vs Informare (content writing)

Un copywriter se ocupă cu mesajele de special făcute pentru a convinge cititorul să acționeze (să cumpere, să dea like, follow, subscribe etc). Textul făcut de un copywriter nu va avea niciodată ca singur scop informarea. 

Un content writer se ocupă cu articole și texte care au scopul de a informa, a educa, a vinde, a distra, a influența, a crește notorietatea, a interacționa cu cititorii. 

copywriting

Scopul unui copywriter vs scopul unui content writer

În general, copywritingul este focusat pe mesaje scurte, puternice și de impact. Copywriterii creează un sentiment de urgență și inspiră răspunsuri emoționale. Aceștia își doresc ca publicul țintă să acționeze imediat. 

În schimb, content writerii își doresc să-și construiască un public angajat (engagementul e baza aici). Vor să stabilească încredere între ei și cititori și să poziționeze brandul ca o sursă fiabilă de informații.

Text scurt vs Text lung

Copywriterii scriu de obicei: 

  • Reclame online și offline
  • Sloganuri și USP-uri
  • Campanii prin e-mail
  • Reclame video (TV) sau audio pentru radio
  • Panouri publicitare
  • Cărți poștale
  • Scrisori de vânzare

Content writerii se focuseaza pe: 

  • Articole
  • Postări pe blog
  • Content și descrieri social media 
  • Piese de ziar
  • Texte pentru reviste
  • Comunicate de presă
  • Buletine informative pe email
  • Cărți

Unele se pot suprapune, dar în mare cam asta ar fi diferența. 

Noi suntem Upscale Accelerator,  agenție de marketing

Succes!


Leave a Reply

Your email address will not be published.