Cum afli de la un client informațiile necesare pentru design

Cum afli de la un client informațiile necesare pentru design

Pentru conceperea oricărui tip de design sunt necesare multe informații venite din partea clientului. Fără acestea procesul de creație ar fi dificil și te-ar aduce des în punctul de a reface ceea ce ai lucrat. Pentru a afla tot ceea ce e necesar astfel încât conținutul creat să se plieze pe dorințele clienților va fi nevoie de câteva ședințe de consultanță. 

Cercetează domeniul

În primul rând ai nevoie de un insight asupra domeniului în care activează clientul. Ce concurență are acesta, unde se poziționează în momentul actual față de ei, ce anume îl poate diferenția pe piață. Aflând cât mai multe lucruri despre domeniul în care se plasează businessul vei ști ce anume trebuie să afli de la client. Ce goluri trebuie să umpli.

Stabilește-ți o listă de întrebări

După realizarea researchului pe domeniu ești pregătit să alcătuiești un set de întrebări pe care să le adresezi clientului. În această parte trebuie să te concentrezi pe aflarea informațiilor specifice.

Care este viziunea clientului și cum o poți implementa în cadrul unui design. Ce preferințe vizuale are acesta și cum se potrivesc ele cu brandul lui. Important este să găsești întrebările potrivite ca răspunsurile să îți ofere baza informațională necesară.

De asemenea, modul cum adresezi clientului întrebările contează foarte mult. Trebuie să iei în considerare că de obicei clienții nu sunt cunoscători de marketing, așadar limbajul tău trebuie să fie clar. Eventual te poți folosi de exemple clare care să-l facă să îți înțeleagă ideile.

design

Realizează schițe pentru design

Cu timpul vei ști exact ce întrebări să pui, dar pentru început exercițiul e mama învățăturii. După ce clientul îți oferă informațiile necesare în stadiul incipient, realizează schițe ale designului pe marginea căruia să poți discuta cu el.

În acest mod nu vei munci în van, iar clientul îți va putea oferi păreri și informații relevante pentru materialul vizual final. Este important să menții legătura cu clientul pe parcursul procesului creativ.

În acest mod te asiguri că munca ta este mereu în concordanță cu viziunea lui, iar că pașii pe care îi faci sunt cei corecți. De asemenea, ține cont că atunci când vei lucra la un vizual, mai mereu vor apărea idei noi. Fie din partea ta, fie din partea clientului. Din acest motiv menținerea legăturii poate reprezenta un flux continuu de schimb de idei ce pot îmbunătăți rezultatul final.

Așadar, alege-ți cu atenție întrebările și modul în care le expui și documentează-te temeinic astfel încât să obții informațiile necesare.

Noi suntem Upscale Accelerator,  agenție de marketing

Succes!


Leave a Reply

Your email address will not be published.