Cum începi un design: de la research și până la digitalizare

Cum începi un design: de la research și până la digitalizare

Începutul e mereu perceput drept cel mai dificil. Nu doar în graphic design, ci în orice tip de proiect care urmează să fie început.  

De ce sunt aceste începuturi greoaie? Pentru că de obicei există mai multe direcții care pot fi urmate în stadiul incipient, ceea ce face dificil procesul de hotărâre asupra unei singure perspective. Pentru a ușura acest proces, cel puțin când vine vorba de realizarea unui design, sunt câteva etape prin care poți trece.

  • Research pentru design

Pentru a contura diecția în care vei merge pentru un design nou trebuie mai întâi să-ți studiezi posibilitățile. Ce stiluri să alegi? Ce se potrivește mai bine cu domeniul de activitate al businessului? Care sunt culorile reprezentative? Toate aceste întrebări își pot găsi răspunsul prin realizarea unui research specific pe tipul de design dorit, domeniu și businessul implicat.

Spre exemplu, dacă trebuie să realizezi designul pentru un logo, researchul va începe cu studierea mai multor stiluri de logo. Acest stil va fi ales în funcție de specificul businessului, precum și în funcție de identitatea sa vizuală redată de alte elemente de design deja existente. Și în cazul culorilor alese lucrurile stau la fel. Acestea trebuie să se potrivească cu ceea ce businessul a folosit până în acel punct în restul materialelor vizuale.

  • Schița

Sfatul meu e să începi cu câteva variante de schițe pe hârtie. În acest mod vei putea urmări evoluția ideii și vei putea adăuga îmbunătățiri încă de la început. 

Researchul făcut anterior te va ajuta să definești cum ar trebui să arate designul. Schița te va ajuta să reprezinți ideea în forme diferite. Astfel încât atunci când o vei reprezenta digital să fie cât mai apropiată de versiunea cea mai potrivită.

design

  • Digitalizarea disign-ului

În această etapă transpui ceea ce ai testat până acum pe hârtie în mediul digital, în programele de editare mai exact. Și în acest caz va trebui să realizezi mai multe versiuni, doar că de data asta diferențierea se va realiza prin folosirea unor culori, forme, obiecte, acțiuni sau poziționare diferită. Este important să ai reprezentări diferite pentru aceeași idee pentru că în acest mod vei avea un termen de comparație. 

Prima variantă realizată va părea mereu cea mai apropiată de rezultatul dorit. Dar atunci când creezi versiuni diferite a primei variante vei vedea că încă sunt lucruri de îmbuătățit sau că intervenția unor modificări te vor aduce și mai aproape de rezultatul dorit. 

Pe parcurs îți vei da seama că rezultatul cel mai apropiat de final va arăta diferit de ideea inițială datorită modificărilor și îmbunătățirilor aduse prin toate aceste versiuni.

Noi suntem Upscale Accelerator,  agenție de marketing

Succes!


Leave a Reply

Your email address will not be published.