Cum să gestionezi persoanele care nu te susțin în ce faci

Cum să gestionezi persoanele care nu te susțin în ce faci

Ca antreprenor debutant, o să-ți petreci o parte din timp încercând să-ți explici viziunea și să atragi susținerea oamenilor din jur sau oameni care te susțin și punct. 

Scriu acest articol deoarece am observat pe propria-mi piele că merită să convingi persoanele apropiate: familie, prieteni, angajați și colaboratori.

Merită pentru că:

  • Poți câștiga încrederea celorlalți
  • Ai putea primi ajutor când ai nevoie
  • Capeți încredere în tine
  • Repeți ideea afacerii, răspunzi la întrebări și cauți soluții problemelor ridicate de cei pe care încerci să-i atragi de partea ta.

Indiferent ce cale vei urma și de obiectul activității tale ca antreprenor, îți sugerez să iei fiecare ocazie în care poți vorbi despre afacerea ta ca un cadou și să nu o lași să treacă fără să o transformi într-o situație productivă sub orice formă sau nivel.

Când vine vorba de reticența celor din jur la idei noi, am observat că oamenii, în general, sunt de 3 feluri:

  1. nu te susțin indiferent de ce faci
  2. te susțin doar dacă au încredere în ceea ce faci
  3. ai susținerea lor indiferent de ce faci

Cum tratezi persoanele care nu te susțin indiferent ce faci?

Dacă este o persoană apropiată, atunci cu siguranță merită să încerci să-i atragi de partea ta. Pornește cu gândul ăsta și nu-l uita cât timp treci prin acest proces. Adu-ți aminte că o faci pentru tine și afacerea ta, nu pentru ei.

Bineînțeles, contează și de ce nu te susțin.

În cazul în care au un motiv anume, atunci trebuie să adresezi acel motiv.  Dacă este o trăsătură de caracter, atunci ajută să-ți expui ideea într-o manieră ușor de înțeles și atrăgătoare după principiile și valorile lor.

S-ar putea să nu reușești, dar dacă o faci, ți-ai câștigat un aliat. Aceștia, aliații care trebuie convinși, sunt de un mare ajutor deoarece mereu îți vor căuta piedici, iar tu vei afla din timp de ele.

susțin

Cum tratezi persoanele care te susțin când au încredere în tine?

Nu te aștepta să fie o simplă conversație de 2 minute. De fapt, vei discuta despre ideea afacerii destul de mult înainte de a-i convinge să aibă încredere. Sugestia mea este să-ți împarți ideea în mai multe părți, iar apoi să te concentrezi pe câte o parte.

Convingerea apropiaților vine înainte de începerea afacerii. Așadar, cu fiecare conversație speră la cât mai multe întrebări și clarificări. După fiecare conversație, adaugă informațiile noi la planul afacerii.

După ce ai finalizat planul afacerii vine momentul în care trebuie să-l prezinți. Acum, dacă ai un plan cuprinzător, cu siguranță vei capta atenție și încredere. Abia acum ei pot să prindă încredere în tine deoarece acum te-au văzut cât ești de serios, că te-ai documentat și că ești pregătit.

Cum tratezi persoanele de la care ai susținere indiferent de ce faci?

Aici este cel mai dificil. Acele persoane sunt, probabil, și cele mai apropiate. Cu siguranță vrei ajutorul lor, dar parcă au mușcat prea ușor momeala și acum parcă și ție îți vine să crezi: e prea bine să fie adevărat. Asta este perfect!

Fiindcă te gândești că este prea bine să fie adevărat, începi să-ți pui întrebări. De ce e prea bine? De ce, cum, care, când, unde și de la capăt. Pune întrebările și discută cu persoanele care te susțin până când încep și ele să aibă dubii. Răspunde dubiilor cu soluții raționale, logice și asigură-te că ai înțeles tot ce era de înțeles despre viitoarea ta afacere.

Indiferent de interlocutor și scopul tău cu el, încearcă să afli ceva nou pentru afacerea ta. Din momentul în care te apuci, o mare parte din tine trebuie să se transforme astfel încât orice face să fie pentru binele companiei.

Sfatul meu: unele alegeri nu au efecte relevante. Alte alegeri au efecte care ne pot urmări toată viața. Până și persoanele pe care vrei să le convingi de ideea ta sunt o alegere. Asigură-te că faci alegerea, altfel vei consuma foarte multă energie și nervi fără să ducă nicăieri. Alegerea este a ta. Trebuie doar să iei în considerare efectele acesteia.

Noi suntem Upscale Accelerator,  agenție de marketing

Succes!