De ce agenție de marketing și nu orice altceva

De ce agenție de marketing și nu orice altceva

De la ideea de “business” la agenție de marketing

De ce marketing? Tot reveneam la gândul de a avea propriul business de vreo 2 ani, dar am început serios să construiesc o idee în toamna anului 2020. Deși au trecut doar câteva luni de atunci, dezvoltarea planului și executarea lui au estompat simplitatea ideii inițiale. Cu nostalgie mă gândesc la acele luni petrecute cu laptopul în brațe căutând informații, fiind probabil și ultima dată când nu aveam o responsabilitate reală. Nu pot să spun că sunt copleșit de sarcini, nici pe departe.

În schimb, din poziția de antreprenor la început de drum am descoperit un nou tip de responsabilitate. O responsabilitate plăcută care mă face să mă simt nerăbdător dimineața și mulțumit seara.

În cazul meu, planificarea a durat aproximativ 3 luni, timp în care am trecut prin mai multe etape în dezvoltarea ideii.

! Sfatul meu: construirea unui plan al afacerii temeinic durează. Înarmează-te cu răbdare!

Mi se potrivește?

Unul din cele mai importante aspecte a fost conexiunea mea cu domeniul în care vreau să activez. Deși am lucrat în publicitate, a fost util să trec încă o dată prin această întrebare.

Angajamentul vine cu obligația îndepliniri sarcinilor care pot fi: plăcute sau neplăcute, ușoare sau grele, simple sau complexe. Pentru a le duce la bun sfârșit fără excepții, într-un context în care responsabilizarea vine din interior, aveam nevoie să fiu sigur că sunt pregătit să îndeplinesc marea majoritate a atribuțiilor pe care le pot anticipa.

În cazul meu, analiza asupra eului a rezultat în decizia de a continua în publicitate datorită dinamicii, a ineditului și a acelui buzz constant, dar mereu diferit. Perspectiva posibilelor proiecte și a varietății lor mă atrage datorită terenului pe care o să-l descopăr cu fiecare nouă sarcină.

! Sfatul meu: dacă vrei să-ți începi propria afacere sau propriul proiect alege domeniul în care te-ai vedea și peste câțiva ani. Gândește-te la ce îți oferă cea mai mare plăcere, dar și la cât de realizabil este.

marketing

Contextul socio-economic

Nu am putut ignora faptul că suntem în continuare în plină pandemie, motiv care pentru multe firme noi întâmpină obstacole.

După ce am urmărit tendințele, am observat că mulți antreprenori s-au văzut nevoiți să găsească noi modalități prin care să se adreseze potențialilor clienți.

Astfel că pentru o agenție de marketing, acești antreprenori reprezintă o nouă sursă de colaborări. Indiferent de context, sunt de părere că orice comerciant are nevoie de o strategie de marketing.

Pe lângă pandemie, în România avem neplăcerea de a asista la un joc politic fără rezultate palpabile pentru firme. De multe ori în ultimele luni am observat cum statul român a pus piedici firmelor din, obligându-le să-și oprească activitatea fără să ofere compensații relevante.

Din cauza lipsei unui plan bine structurat pus la dispoziția publicului ne-am văzut căzuți în incertitudine. Să ne bazăm pe noroc este un lux pe care mulți dintre noi nu și-l permit. Ce ne rămâne de făcut este să avem speranță și să lăsăm loc necunoscutului în planurile noastre pentru că situațiile neprevăzute vor continua să apară.

Din punct de vedere economic putem să ne mândrim că suntem destul de echilibrați, având PIB-ul României cu doar 3.9% mai mic în anul 2020 în comparație cu 2019. Știu, ar fi fost grozav să fim pe plus, dar luând în considerare evenimentele din anul trecut, este evident că domeniul privat și-a dat silința să se adapteze situației.

Oricine alege calea antreprenoriatului este dispus să parcurgă acei pași extra pentru a-și îndeplini planul. Contextul anului 2020 ne-a arătat că atunci când este cazul, putem să depunem efort în plus pentru bunăstarea noastră.

! Sfatul meu: orice idee poate fi pliată pe context, dar trebui să ai o minte deschisă pentru a găsi acele soluții care te vor aduce mai aproape de succes.

Noi suntem Upscale Accelerator,  agenție de marketing

Succes!


Leave a Reply

Your email address will not be published.