De ce un copywriting bun VINDE și cum poți construi textele

De ce un copywriting bun VINDE și cum poți construi textele

Copywriting-ul se bazează pe cunoașterea profundă a clientului țintă. „Redactorul” intră literalmente în mintea clientului. 

Pentru a vinde trebuie să convingi și nu poți convinge pe nimeni dacă ești dezinformat în legătură cu potențialii consumatori. Poate te ajută și articolul ăsta.

Pentru a vinde trebuie să convingi

Îți voi explica mai bine acest subtitlu printr-un exemplu care mi s-a părut perfect (l-am găsit aici).

Imaginează-ți că vrei să mergi la Roma în vacanță pentru că unul dintre visurile tale este să vezi Capela Sixtină. Știi însă că iubitului tău nu îi place deloc arta și urăște cozile.

Pentru a-l convinge, vei enumera tot ceea ce are Roma să-i ofere lui. Stadionul Romei, pizza, înghețata, Colosseumul etc.

În plus, îi vei elimina toate obiecțiile arătându-i fotografii cu camera hotelului, care este superbă și care are tarife mai mici la acele date.

Îi spui că timpul de zbor este perfect și că și prietenii voștrii au mers și le-a plăcut la nebunie Roma.

Și așa îl convingi. Dacă nu l-ai cunoaște prea bine pe iubitul tău și nu știai ce îi place, nu l-ai putea convinge să meargă la Roma, nu-i așa?

Ei bine, este la fel și cu potențialii clienți. Trebuie să știi cum să-i convingi.

Definiția copywrtingului, în general, spune: este o tehnică utilizată pentru a scrie texte într-un mod persuasiv pentru a-l atrage pe cititor să ia o acțiune specifică.

Empatia în copywriting

Un simplu cuvânt: empatie! Copywritingul bun îi face pe oameni să empatizeze cu problema rezolvată de produsul sau serviciul oferit.

Dacă-i atragi atenția potențialului client folosind o situație în care acesta cel mai probabil se regăsește, atunci este momentul în care o să-ți cumpere produsul. Arată-i soluția și modul în care îi poți îmbunătăți viața.

Un exemplu bun, care face apel la empatie, găsit aici, este:

copywriting

copywriting

Este o situația cu care multe femei se confruntă. Așadar, este un public bine targetat pentru care s-a creat un mesaj centrat pe empatie.

Copywriting creativ

De obicei, copywritingul creativ este folosit de companii mari precum Apple, Nike, Vodafone. Toate mărcile cunoscute folosesc acest tip de redactare pentru a-și menține prezența. Astfel încât să nu uităm că există.

Acest tip de text este folosit ori pentru a te poziționa pe piața printr-un „bum”, ori pentru a te menține acolo. Campaniile de genul sunt foarte bine văzute și plăcute de clienți.

În articolul acesta, am găsit câteva exemple foarte bune de creative copywriting, care, la rândul lor, apelează la situații comune, în care majoritatea se regăsesc. În plus, sunt și comice, ceea ce este mereu un plus.

Acum câteva luni Pornhub a lansat o campanie pentru recrutarea noului său director de creație. Pentru a face acest lucru, a cerut candidaților să creeze o reclamă ca test, astfel încât oamenii să poată vota apoi pentru cei mai buni.

Adevărul este că, indiferent dacă vă place pornografia sau nu, unele dintre aceste reclame sunt grozave.

Este o bucurie să vedem atât de multă creativitate.

copywriting

Sursă: aici

copywriting

Sursă: aici

Cei 5 pași ai persuasiunii

  1. Conturează clar o problemă
  2. Empatizează cu frustrările potențialilor clienți cu privire la această problemă
  3. Explică modul prin care produsul sau serviciul ajută la rezolvarea acestei probleme (convingere)
  4. Arată cum rezolvarea acestei probleme îi face pe clienți să se simtă mai bine (convingere)
  5. Ajută cititorii să acționeze (call to action)

Evident să sunt mult mai multe nuanțe, dar acești 5 pași sunt baza de la care trebuie să plecăm.

Noi suntem Upscale Accelerator,  agenție de marketing

Succes!