Designul perfect pentru clienții tăi – 4 pași simpli

Designul perfect pentru clienții tăi – 4 pași simpli

Începutul este considerat în general cel mai dificil stadiu al unui proiect, mai ales când vorbim despre designul potrivit. În această fază incipientă trebuie stabilite o serie de criterii care vor fi luate în considerare în toate etapele procesului de creare a materialului final. Dacă ești la început de drum și îți dorești să excelezi în Graphic Design probabil știi deja că te așteaptă o perioadă lungă de învățare atât a cât mai multor programe de editare, cât și a părții teoretice a designului. Dar asta nu e destul. Organizarea și structurarea muncii tale sunt câteva dintre componentele care trebuie să se regăsească în procesul de creație.

Brief

Dacă vei lucra în acest domeniu vei primi un brief după care să te ghidezi. Acesta îți va oferi câteva detalii de care trebuie să ții cont atunci când lucrezi la materialul solicitat.

În această etapă este important să înțelegi ce își dorește clientul de la tine. Așa că nu ezita să pui cât mai multe întrebări.

Expresii precum „n-am știut” sau „nu mi s-a spus” nu vor fi apreciate atunci când vei livra rezultatul final. Așadar, cel mai bine ar fi să îți conturezi un set de întrebări care să te ajute să înțelegi mai bine ce ai de făcut, înainte de a discuta cu clientul.

Pe lângă faptul că îți vei ușura munca, vei da dovadă de implicare și profesionalism, arătându-le că ai venit pregătit.

Dacă ești încă novice în domeniu și nu ai de unde să primești un brief îți recomand câteva platforme care le generează special pentru Graphic Design. Acestea te pot ghida destul de ușor în conceperea unui design bun.

Printre platformele de acest tip se numără și GoodBrief sau FakeClients, dar cu un search rapid poți găsi multe alte site-uri asemănătoare.

Research pentru designul potrivit

Abuzează de puterea exemplelor. Să presupunem că trebuie să realizezi un logo, iar inspirația se lasă așteptată, nu uita că timpul rămâne la fel de prețios. Câteva căutări pe Google ar putea fi mai folositoare decât ai crede.

Platforme precum Adobe Stock, Unsplash sau Freepik sunt doar câteva surse ce pot deveni inspiraționale, iar pentru a folosi și puterea exemplului îți recomand să vezi portofoliile profesioniștilor de pe Behance.

Nu trebuie să îți fie teamă să te inspiri din munca altora.

Din experiența proprie pot spune că de fiecare dată când am găsit un element în lucrarea altcuiva care se potrivea în designul meu, am adăugat un personal touch care să-l facă diferit de restul vizualurilor similare.

O altă componentă importantă a researchului este verificarea designurilor deja existente.

Plecând tot de la exemplul realizării unui logo, trebuie să ai în minte faptul că nu poți folosi o idee sau un design care au fost deja implementate.

Știu că în ziua de azi e tot mai dificil să fii original, majoritatea ideilor mărețe se regăsesc deja într-o formă sau alta în identiatea diverselor branduri. Totuși, asta nu înseamnă că nu mai există sau nu vor mai exista idei și execuții excepționale.

designul

Execuție – designul perfect 

În momentul în care brief-ul a fost înțeles, iar researchul asupra lui finalizat, poți trece la etapa conceperii efective a designului.

În faza de research ar trebui să începi să îți conturezi o idee despre cum va urma să arate designul tău, dar nu e de ajuns să realizezi doar o singură versiune a acestuia. Oamenii vor să aibă de unde alege, iar realizarea mai multor variante a unui design va veni și în beneficiul tău.

În momentul în care îi prezinți unui client mai multe posibilități acesta va avea termen de comparație, ceea ce va face mult mai probabilă alegerea unei variante din toate.

Când aduci un sigur exemplu ești în pericolul de a fi pus să refaci de multe ori același lucru sau chiar de a îl începe de la 0. Mai bine muncești puțin mai mult la început ca în final să aduci doar mici modificări, decât să reiei aceeași muncă la nesfârșit, nu?

Nu uita să ții brief-ul și notițele făcute în timpul discuției cu clientul aproape atunci când lucrezi la design. Este important să ai în vedere cerințele lui astfel încât rezultatul final să fie cât mai apropiat de așteptările sale.

De asemenea, dă-ți voie să fii creativ. Brief-ul e doar un schelete, designul tău trebuie să îndeplinească obiectivele clientului, iar dacă găsești metode creative prin care să faci asta, nu ezita.

Livrarea 

Acum că ai cel puțin 3 variante de design în care ești încrezător urmează etapa în care îi prezinți clientului ideile tale. Este important să te pregătești și înainte de această conversație, să-ți structurezi ideile și să ai argumente pentru deciziile de execuție din design.

Trebuie să-l faci pe client să înțeleagă procesul de gândire din spatele vizualului. Arată-i de ce deciziile de creație sunt raționale și relevante pentru ceea ce își dorește să atingă prin acest design.

Ține cont că majoritatea clienților sunt oameni care provin din alte domenii de activitate. De aceea, nu au la fel de multe cunoștințe despre captarea și atragerea consumatorilor. Astfel, explicațiile tale îl vor ajuta să înțeleagă designul și implicit să-l accepte mai ușor.

Cel mai probabil vei fi pus des în poziția de a modifica sau retușa anumite detalii după placul clientului, iar ăsta nu e un lucru rău. Te va ajuta în procesul de învățare și te va face să înțelegi de la un client la altul cum poți îmbunătăți procesul tău de lucru.

Consideră aceste etape un mic ghid care te poate ajuta pe viitor să-ți organizezi mai bine munca, asta nu înseamnă că e un model standard.

Este posibil să ai un alt stil de lucru, să ai nevoie să integrezi mai multe etape în procesul tău de creație sau pur și simplu să folosești un alt model de organizare.

Feel free to use whatever suits your journey in Graphic Design.

Dacă ești interesat de partea de copywriting, da click aici

Noi suntem Upscale Accelerator,  agenție de marketing

Succes!


2 responses to “Designul perfect pentru clienții tăi – 4 pași simpli”

Leave a Reply

Your email address will not be published.