Echipa: la ce să fii atent când o construiești

Echipa: la ce să fii atent când o construiești

Când îți construiești echipa cu ajutorul căreia începi și speri să câștigi jocul antreprenoriatului îți faci o listă cu abilitățile și calificările pe care aceștia trebuie să le aibă. 

Dar activitățile într-o firmă mică s-ar putea să fie variate și atributele după care te uiți să fie doar parțial utile în firma ta. Astfel că s-ar putea să fi pus în situația în care să trebuiască să renunți la anumite caracteristici în favoarea altora.

Să nu ne amăgim, nu vom găsi omul bun la toate la un salariu minim pe economie. Totuși, putem căuta: prin prieteni, prin rude, prin cunoștințe. Poate găsești pe cineva care rezonează cu viziunea ta.

Dacă ești nevoit să angajezi, gândește-te la echipa pe care vrei să o formezi: ce vrei să facă și cum vrei să o facă.

Definește ce face fiecare membru în parte, cât și ca un întreg

Prin afacerea pe care o construiești, în esență ce vrei să faci este să dai bani și timp pentru a primi mai mulți bani. Timpul este al tău și al celorlalte persoane din echipa ta. Pentru a optimiza costurile cu oamenii, trebuie să le valorifici timpul lor cât mai bine.

Ca să le definești timpul cât mai bine ai nevoie să cunoști 3 lucruri:

  1. Ce trebuie să facă
  2. Cât de repede trebuie să facă
  3. Cât de bine trebuie să facă

Fiecare dintre cei 3 pași poate fi notat cu puncte de la 1 la 10, aflând la final punctajul total.

Pe urmă vezi salariu minim (începe de la 3 puncte) respectiv maxim (până la 30) pentru pozițiile libere din echipă și îți poți face o idee unde te încadrezi cu punctajul tău pe scara salariului în nișa respectivă.

Astfel, interviul cu viitorul coleg o să ai o comparație clară între nevoile tale și ce poate candidatul oferi.

Acum știi ce așteptări să ai și nivelul pe care să-l cauți când vine vorba de calificările de pe urma interviurilor. Povestea nu se termină aici.

echipa

Definește modul în care echipa ta lucrează

După ce știi exact ce face echipa ta, te uiți la cultura pe care vrei să o aibă aceasta, adică modul în care faceți lucrurile.

Deși cultura este definită de către antreprenor, sau liderul informal, dacă aceștia sunt diferiți, parte a ei sunt și viitorii tăi colegi. Până la urmă ei vor avea lucruri de făcut cu propriile lor mâini.

Ca să poți să alegi oamenii potriviți, gândește-te că echipa trebuie să mențină un echilibru. Acest echilibru pornește de la tine. Definește cultura locului de muncă din perspectiva ta și pe urmă vezi ce fel de caracteristici ți se potrivesc.

Poate cauți o persoană extrovertită, cu picioarele pe pământ, dar creativă. Sau în loc de creativitate, ai nevoie să fie foarte punctuală. Ori în loc de „cu picioarele pe pământ”, mai degrabă creativă și visătoare. Poate să se priceapă mai bine la vânzări sau la vorbit în public. Să să fie mai axată pe ceva.

Definește aceste lucruri la un nivel destul de mare astfel încât știi când o să vezi.

Sfatul meu: totul pornește de la tine. Pe lângă abilitățile măsurabile în timpul unui interviu, sunt și abilități despre care nu putem avea nici o idee. Pe acestea le putem intui dacă vrem să alegem persoanele potrivite.

Ca să poți avea o mai mare încredere în alegerile tale, te poți documenta despre gesturile oamenilor și comunicarea nonverbală.

Noi suntem Upscale Accelerator,  agenție de marketing

Succes!


Leave a Reply

Your email address will not be published.