Ilustrație ca artă grafică – tipuri și compoziție

Ilustrație ca artă grafică – tipuri și compoziție

O componentă a designului graphic este reprezentată și de ilustrație. Le poți găsi în print-uri de publicitate, pe site-uri web, în postări pe social media, chiar și în logo-uri. Ilustrațiile sunt concepte grafice ale realității în care trăim, având menirea să sugereze idei sau mesaje prin imagini. Sunt folosite pentru a crea vizualuri dinamice și cât mai sugestive în care oamenii să se poată regăsi cu ușurință, să le asocieze cu trăiri personale.

Ilustrație vectorială

Cele mai des întâlnite ilustrații în aria marketingului sunt ilustrațiile vectoriale. Pentru realizarea lor îți sugerez să folosești Adobe Illustrator. Este un program care oferă o paletă vastă de opțiuni pentru realizarea contentului vectorial. Termenul de vectorial se referă la faptul că lucrezi cu forme regulate (forme geometrice de cele mai multe ori). Odată suprapuse și evident stilizate, acestea pot da naștere unei noi forme.

Gândește-te că vrei să desenezi un plic. E de ajuns să folosești un pătrat și un romb pe care le suprapui și ulterior elimini elementele care nu îți trebuie pentru a obține forma unui plic. Sigur, acesta este un exemplu banal pentru că ilustrațiile pot fi mult mai complexe de atât. De exemplu, dacă vrei să realizezi un caracter, formele pe care le folosești trebuie ajustate mai mult.

ilustrație

Caracterul de mai sus este unul mai complex datorită detaliilor și a umbrelor pe care le-am adăugat. Pentru materialele de promovare nu vei avea nevoie de atât de multe detalii. Doar atunci când vizualul respectiv face parte dintr-o campanie mai mare și va fi vizibil pentru o perioadă mai lungă.

Probabil te întrebi cum poți face ceva de genul din forme regulate. Dă-ți niște timp să descoperi programul despre care ți-am spus. Acesta are câteva funcții foarte interesante care te lasă să stilizezi orice formă cum îți dorești. Pen Tool și Curvature Tool se numără printe ele și nu, nu sunt nici pe aproape de ceea ce face Photoshop-ul, în caz că ai întâlnit și acolo aceste tool-uri.

Compoziție

Când te pui pe treabă ține cont și de câteva aspecte ce țin de compoziția ilustrației. În primul rând, ține minte că simplitatea e cea mai apreciată. Nu trebuie să complici un design ca să arăți lumii ce știi să faci în programele de editare. Singurul lucru important este dacă imaginea respectivă transmite sau nu ceva prin imaginea respectivă. So, keep it simple.

Ai grijă cum îți alegi culorile. Dacă în cazul logo-urilor e bine să folosești maxim două culori, în cazul ilustrațiilor e mai greu să faci asta. Așadar, vei folosi o paletă mai largă, iar lucrul ăsta ar putea să te facă să pici în diverse capcane. Alege-ți câteva culori principale și dacă chiar vrei un efect spectaculos, folosește nuanțe ale acelor culori pentru detalii.

În cele din urmă, alege stilul ilustrației în mod informat. Unele companii nici nu au nevoie de genul ăsta de content, pentru că au un statut mai serios. Așadar, e important pentru cine realizezi vizualurile deoarece ele trebuie să fie în concordanță cu ce transmite brand-ul. Linile drepte, rigide, calculate dintr-o compoziție vectorială pot fi asociate mai bine cu brand-urile cu o astfel de poziționare. Pe cealaltă parte sunt compozițiile care au linii fluide, rotunjite care pot părea mai jucăușe și se potrivesc mai bine în cazul brand-urilor mai prietenoase.

Noi suntem Upscale Accelerator,  agenție de marketing

Succes!


Leave a Reply

Your email address will not be published.