Îmbunătățirea fără date – de ce nu este benefică?!

Îmbunătățirea fără date – de ce nu este benefică?!

Deci ce faci când vine vorba de îmbunătățirea fără date?! 

Când ești la început de drum, totul este necunoscut. Viitorul este incert, pentru că legile protejează creațiile deja existente, iar tu ești nevoit să faci totul de la capăt.

Nu reinventezi roata, dar ești obligat să faci ceva diferit. Chiar dacă preiei totul de la competiție, tot vei fi nevoit să schimbi măcar niște cuvinte. Datorită acelor cuvinte schimbate, impactul pentru consumatori s-ar putea să nu mai fie același.

Indiferent dacă faci totul de la zero sau modifici doar puțin, s-ar putea să ai o senzație care să te împingă spre îmbunătățire până la perfecțiune. Nu te amăgi, perfecțiunea nu există, iar când vine vorba de marketing, nu există o rețetă a succesului.

Google a încercat de 3 ori să ocupe spațiu relevant în lupta rețelelor sociale prin Google+, Google Buzz și Google Friend Connect. În cazul lor, perfecțiunea, banii sau expertiza au fost irelevante, iar pentru ei orice încercare a fost în zadar.

Cu istoria Google în spate, dar și a multor altor companii de orice dimensiune care au crezut că dețin rețeta succesului putem deduce că nu exista așa ceva.

Astfel, din experiența noastră și din ce pot observa în lumea antreprenorială am structurat câteva sugestii care, dacă sunt puse în aplicare cu o minte deschisă, pot fi prescriptive pentru succes.

Ideile bune vin când vor ele – dar le poți grăbi

Nu știm niciodată unde apar sfaturile bune de urmat.

Am găsit unul din aceste sfaturi din pură curiozitate citind despre tarot. Am aflat că este o practică (cel puțin din ce am văzut eu) care motivează către acțiuni productive și benefice. Astfel, în cele 5 minute de lectură, am ajuns la următorul sfat: ia notițe, lasă-le să se așeze (nu grăbi procesul), și abia după încearcă să înțelegi ce înseamnă.

Ideea ta poate fi genială, dar când o vezi pusă în practică poate că nu arată deloc cum îți imaginai tu. Nu te chinui să îmbunătățești fără oprire. Există posibilitatea ca până ajungi tu la versiunea potrivită,  să vină altul cu o versiune mai puțin bună decât a ta și să-ți ia felia.

Nu aștepta prea mult!

îmbunătățirea fără date

Fii deschis la idei noi

Nu ști niciodată de unde va veni inspirația ca să îmbunătățești produsul astfel încât să fie aliniat cu viziunea ta. Păstrează o minte deschisă și înconjoară-te de surse de informație și inspirație. Acestea pot fi despre tot, atât timp cât ies din comun.

Dacă plănuiești să fii deschis la idei noi, atunci plănuiește astfel încât proiectul la care lucrezi să poată fi foarte ușor îmbunătățit (cu minim de efort). Asta implică să faci cercetare și planificare înainte de implementare ca să lași loc de îmbunătățire acolo unde este cazul.

Ai lansat? Atunci vezi cum merge

Datele fără un context sunt inutile. De fapt, ce vrei să captezi este feedback-ul utilizatorilor. Acest feedback este des împărțit în 2 forme: distructiv și constructiv.

Înainte să lansezi sau la scurt timp după, în caz că n-ai făcut-o de prima oară, asigură-te că primești feedback constructiv pentru proiectul în cauză.

Feedback-ul constructiv are următoarele caracteristici;

  • Este specific – răspunde la o întrebare
  • Este realist – ține cont de context
  • Aduce îmbunătățiri – pe baza lui poți ajunge mai aproape de scopul tău.

Am descris într-un alt articol despre metode de testare și lucruri pe care să le ai în vedere.

De ce nu este bună îmbunătățirea fără date

Pentru că dacă nu merge și nu ști care este motivul, atunci joci la noroc. Tragi la sorți rezultatele noii variante.

Pentru că dacă merge și vrei să-l îmbunătățești fără să știi ce probleme rezolvi, atunci s-ar putea să-l strici. Dacă aduce rezultate, atunci mai degrabă îl lași așa, iar în paralel încerci alternative prin care să poți determina dacă îmbunătățirile la care te gândești aduc și rezultatele la care te aștepți.

Sfatul meu! Folosește orice ustensilă disponibilă și aplicabilă pe proiectul tău pentru a capta feedback-ul direct sau indirect al utilizatorilor.

Pentru început poți cere părerea membrilor echipei, prietenilor și al familiei și al oamenilor care înțeleg proiectul tău.

Noi suntem Upscale Accelerator,  agenție de marketing

Succes!


Leave a Reply

Your email address will not be published.