Logo: concept, percepție, compoziție și execuție

Logo: concept, percepție, compoziție și execuție

Logo-ul face parte din brandingul unui business. Este identitatea sa vizuală. De ce a ajuns să fie așa importantă această identitate a brandurilor în ziua de azi? Pentru că piețele sunt în general suprasaturate, competiția e în creștere continuă, iar diferențierea de restul mai poate fi făcută doar prin modul de promovare. În cadrul acestei promovări intră și logo-ul și ce transmite el mai departe consumatorilor.

Percepția asupra logo-ului

Așa cum în cazul oamenilor primul tip de interacțiune este cel vizual, așa este și în cazul consumatorului cu brandul.

De la nume până la culoare și compoziție, toate aceste aspecte influențează modul în care omul percepe brandul în sine. Valorile pe care le transmite, mesajele subliminale, ideea din spatele businessului.

În plus, pe lângă tot ce transmite logo-ul, acesta trebuie să aibă și un impact puternic, să fie memorabil. Atunci când consumatorul interacționează a doua sau a treia oară cu brandul, ar trebui să îl poată recunoaște măcar vizual.

logo

Crearea unui logo

Pornind de la ce ar trebui să reprezinte sau să stârnească un logo pentru consumator, trebuie realizat și designul acestuia. 

Spre exemplu, să presupunem că lucrezi la logo-ul unui brand cu un tone of voice vesel, ce se adresează familiilor. Logo-ul ar trebui să aibă culori vibrante și un stil destul de simplu. Astfel încât mesajul transmis să fie înțeles destul de repede, dar designul totuși trebuie să prezinte elemente captivante.

Am stabilit că pornim de la anumite premise și atribute ale brandului care ar trebui să se regăsească în logo. Însă, scopul final este acela de a rămâne cât mai ușor în mintea consumatorului prin intermediul identității vizuale.

Compoziție

La fel ca orice alt tip de design, logo-ul are nevoie de o structură, de un echilibru și de simetrie. Fie că e vorba de logo-uri formate doar din text sau din text și un simbol reprezentativ, fiecare element trebuie încadrat la distanțe egale de celelalte.

Tot în ceea ce privește elementele din logo, acestea trebuie să fie expuse simetric și să mențină un echilibru. Adică tot ce formează logo-ul ar trebui să nu dea sentimentul de aglomerat sau complicat. Culorile joacă un rol important din această perspectivă, fiind de preferat folosirea a maxim două-trei culori reprezentative. Dacă se dorește o complexitate mai mare a paletei folosite, se pot folosi nuanțe ale culorilor de bază alese.

Pe scurt, logo-ul trebuie să fie aparent simplu, să transmită cu ușurință ideea principală și să aibă un impact imediat. Toate aceste lucruri cumulate au ca scop să facă logo-ul să fie ușor de ținut minte și ușor de recunoscut.

Un logo trebuie să fie reprezentativ pentru brand și memorabil pentru consumatori.

Noi suntem Upscale Accelerator,  agenție de marketing

Succes!


One response to “Logo: concept, percepție, compoziție și execuție”

Leave a Reply

Your email address will not be published.