Marketing VS Publicitate: cu ce se ocupă fiecare

Marketing VS Publicitate: cu ce se ocupă fiecare

Este o vorbă în popor cum că știi ceva atunci când îl poți explica pe înțelesul oricui.  Ulterior ne-am dat seama că ne-am adâncit în idei mai abstracte pe alocuri prin articolele de până acum, dar nu am explicat rolul marketingului în antreprenoriat într-un mod simplu, cât să-l înțeleagă orice copil.Mai ales că aceștia sunt viitorii antreprenori, marketeri și consumatori.  Am structurat elementele principale ale unei firme după lanțul valoric din cadrul ei, peste care am adăugat unele aspecte ce țin de marketing asupra fiecărui element. Acest infographic este adresat publicului larg, așa că nu aprofundează elemente specifice anumitor industrii. Am ales să ne axăm pe elementele general valabile pentru a acoperi o gamă mai largă de întrebuințări ale marketingului, dar și pentru că dacă te ocupi de marketing în firma ta, dar nu ai încă experiență, să ai un punct de plecare viabil.

Marketing

Ce conține acesta?

Materii prime:

Alegerea celor mai potrivite materiale pentru preferințele publicului țintă (piele în loc de textil pentru scaune auto sau lemn în loc de plastic pentru mânere de cuțite).

Mijloacele de producție:

Fiecare metodă de producție a unui produs sau serviciu se diferă prin produsul (calitate și cantitate). Marketingul ține cont ce-și doresc clienții tăi și te ajută să alegi mijloacele optime pentru producție.

Manipulare (capital uman):

Dacă ai clienți care vor livrări ACUM, cu siguranță vei face un  contract cu o firmă care livrează în 24 de ore de la plasarea comenzii. În schimb, dacă ai cumpărători din toată lumea, vei depozita lucrurile într-un hub comercial de unde să ajungă repede și ușor la client. Dacă vinzi cursuri pe net, atunci le vei face disponibile în formatul cel mai accesibil clienților tăi.

Etapele dezvoltării, marketingul se asigură că produsul/serviciul este în concordanță cu nevoile consumatorilor. Primele etape ale lanțului valoric interacționează indirect cu clientul prin produsul sau serviciul rezultat. Marketingul reprezintă analiza publicului țintă, dar și a produsului, a materiilor prime, mijloacelor de producție și manipulare. Scopul este să le folosească pentru a vinde către publicul relevant.

Plasament sau unde o să fie vândut:

Marketingul cercetează piața și vine cu alternative pentru locația cu deschiderea cea mai mare către publicul țintă. Uneori o să fie un local pentru un restaurant, alteori un domeniu pentru un magazin online.

Preț:

Prețul este o unealtă prin care poți crește vânzările. Marketingul pornește de la costuri (inclusiv cele de promovare), analizează piața (competitorii) și publicul țintă pentru a ajunge la cele mai bune prețuri pentru consumatori.

Vânzare:

Pentru a face vânzarea, marketingul are în vedere comportamentul consumatorului și construiește etapele care duc la achiziție pentru a crește cât mai mult potențialul de cumpărare. Poate face asta prin metode de plată ușor de folosit, review-uri, sau promovarea unui pachet mai scump.

Post vânzare:

Sunt trimise oferte, articole și ghiduri despre produs/serviciu, parte din venituri sunt donate. Firma cere feedback sau ajută consumatorul să folosească produsul.

Interacțiunea consumatorului cu firma ta abia este la jumătate. Acesta urmează să interacționeze cu produsul/serviciul cumpărat, etapă care definește un consumator recurent de unul unic. De acum în colo clientul poate deveni un canal de promovare pentru afacerea ta. Activitățile din marketing se asigură că nu lasă nici o  ușă închisă potențialilor consumatori.

Publicitate și promovare

În primul rând, trebuie să știm că aceste două ustensile fac parte tot din procesul de marketing.

Publicitatea îți aduce clienții prin găsirea și adresarea către publicul țintă a nevoilor rezolvate de produs/serviciu prin accentul pe aspectele pozitive și punând într-o lumină favorabilă aspectele mai puțin favorabile.

Diferența între promovare și publicitate este scopul. Dacă prin publicitate aduci clienți, prin promovare te plasezi pe piața dedicată publicului tău țintă. Scopul promovării este să arăți publicului țintă că exiști și că ai produse și servicii pentru ei.

marketing

Noi suntem Upscale Accelerator,  agenție de marketing

Succes!


Leave a Reply

Your email address will not be published.