Marketingul prin exemple – ce putem face pentru succes

Marketingul prin exemple – ce putem face pentru succes

Ce este marketingul – cu exemple

Cu toată tevatura creată de pandemie, tot mai mulți indivizi sau organizații încep afaceri în mediul offline sau online. Fiecare din aceste afaceri vine la pachet cu diferite dificultăți. De exemplu, găsirea nișei potrivite, diferențierea față de competiție, atragerea clienților sau creșterea valorii tranzacției între afacere și client.

  1. Să luăm exemplu un brand de săpun lichid numit: “Să pun”. Pentru a supraviețui în lumea afacerilor, “Să pun” are nevoie de o specificitate pentru a merge direct către scop:

Nișa de clienți cu marketingul la bază

De exemplu, oameni care se spală pe mâini este prea generic și nu oferă o direcție pentru acțiunile următoare. Pentru “Să pun” îmi imaginez că publicul țintă cel mai potrivit este o familie numeroasă, care atunci când ajunge acasă și toți membrii se spală pe mâini își spun: dă-mi voie “Să pun” și eu. Pentru a îndeplini necesitățile familiei descrise, recipientul ar trebui să fie destul de mare cât să acopere nevoia de săpun pe o perioadă de 1 lună pentru cel puțin 5 persoane. Totodată, ambalajul trebuie să fie prietenos atât pentru copii, cât și pentru adolescenți și tineri.

Diferențierea față de competiție pentru “Să pun” poate fi făcută atât prin atribute specifice produsului fizic, cât și prin mesaj. Totuși, fiind vorba de săpun, această diferențiere se face prin vizibilitate, cantitatea mai mare oferită și ușurința în utilizare.

Creșterea valorii tranzacției vine din creșterea valorii oferite către client și către societate. În cazul săpunului “Să pun” volumul recipientului aduce beneficii atât clientului, cât și societății datorită numărului redus de ambalajelor folosite. Totuși, pentru a crește valoarea, acest ambalaj poate fi reciclabil sau produs din materiale reciclate. Totodată, utilizatorii lui fiind de toate vârstele, el poate transforma spălatul pe mâini într-o activitate  plăcută prin miros, textură și etichetă (diferite culori și mesaje) astfel încât să atragă privirea nu doar la raft.

Prin stabilirea nișei, produsul “Să pun” se bucură de o creștere a rentabilității pe cel puțin 2 mari paliere:

  • Producție prin eliminarea caracteristicilor irelevante grupului țintă
  • Promovare prin adresarea strict către grupul specific (costul de promovare pe vânzare scade)

2. Un alt exemplu este orice individ angajat

Orice angajat îți oferă timpul și priceperea la schimb pentru salariu. Pentru el, strategia de marketing reprezintă planul de viitor pentru următorii ani și modul în care poate ajunge acolo. Ce are de învățat, ce are de făcut și mai ales când să treacă prin fiecare etapă. Toate acestea reprezintă modul în care poate crește valoarea oferită angajatorului în schimbul unui salariu mai mare. Uneori asta înseamnă să-și sape colegii, alteori să fie un coechipier bun, iar în multe cazuri ceva total diferit.

marketingul

De unde confuzia între marketing și promovare?

Pentru a ne da seama care este motivul confuziei și a promovări ei, este nevoie de studii privind evoluția conceptelor.

Nu este o problemă, atât timp cât rezultatele apar. Totuși, pentru mulți antreprenori care apelează la acest gen de marketing/promovare, rezultate nu vin. De ce? Ei bine, pentru a vinde, cea mai des strategie folosită este aceea de a reduce prețul până la limita inferioară, fiind și singura modalitate prin care se pot diferenția de ceilalți antreprenori pe nișa lor.

  • În cazul produsului “Să pun” promovarea înseamnă crearea de reclame vizuale sau auditive. În plu, acestea trebuie promovate la rândul lor cu un proces constant de optimizare a materialelor și a publicului țintă.
  • Din perspectiva angajatului, promovarea fără marketing înseamnă să ceară un salariu mai mare fără să ofere plus valoare angajatorului.

Ce putem face pentru a avea marketingul bun?

În primul rând este nevoie să observăm mediul și modul în care ne desfășurăm activitatea, iar în paralel să analizăm schimbările care apar.

O strategie de marketing se bazează pe:

  • informații
  • studii
  • analize
  • creativitate

Toate făcute cu încrederea că există o soluție pentru ce ne dorim.

Pe final vă las cu un citat pe care îl găsesc relevant pentru orice persoană care își pune întrebarea: cum cresc vânzările?

Deși superficială, această întrebare deschide porțile către multe alte probleme. De exemplu, optimizarea producției, nișarea audienței, reducerea costurilor de transport sau depozitare, etc. Atunci când le găsim rezolvare, o să crească valoarea oferită mult față de competiție, ajungând la un nou nivel al valorii oferite și primite.

marketingul

Noi suntem Upscale Accelerator,  agenție de marketing

Succes!


One response to “Marketingul prin exemple – ce putem face pentru succes”

  1. […] De ce marketing? Tot reveneam la gândul de a avea propriul business de vreo 2 ani, dar am început serios să construiesc o idee în toamna anului 2020. Deși au trecut doar câteva luni de atunci, dezvoltarea planului și executarea lui au estompat simplitatea ideii inițiale. Cu nostalgie mă gândesc la acele luni petrecute cu laptopul în brațe căutând informații, fiind probabil și ultima dată când nu aveam o responsabilitate reală. Nu pot să spun că sunt copleșit de sarcini, nici pe departe. […]

Leave a Reply

Your email address will not be published.