Mesaje: formula perfectă pentru fiecare canal de comunicare

Mesaje: formula perfectă pentru fiecare canal de comunicare

Un copywriter se ocupă, în general, cu crearea mesajelor potrivite. În funcție de nevoile pe care le ai, mesajul respectiv vine în ajutorul tău. Fie că vorbim de promovare, de vânzare, de emoție sau de orice altceva, un copywriter te ajută să transmiți ceea ce vrei.

Publicul țintă și consumatorii deja existenți stau la baza mesajelor tale. Atunci când te gândești la idee, trebuie neapărat să ții cont de persoanele pe care vrei să le atragi. Canalele de comunicare sunt doar instrumentul prin care ajungi la oameni. Ceea ce contează cu adevărat este cui „îi vorbești”  în funcție de locul prin care comunici.

Canale de comunicare

  • Pagină web
  • Articol
  • Email
  • Reclamă (video sau print)
  • Postare pe blog
  • Social media

Pentru fiecare dintre aceste canale de comunicare, mesajul va fi diferit. De exemplu, să spunem că vrei să transmiți aceași idee în diferite locuri (site, facebook, instagram, reclamă). Modul și cuvintele prin care o faci se vor mula atât pe canal, cât și pe publicul țintă.

Exemple

  • Pe pagina web trebuie ca totul să fie foarte clar și la obiect. Descrieri scurte și concise, pentru ca cititorului să-i fie ușor să găsească ceea ce-i trebuie.
  • Mesajele pentru reclame trebuie să fie catchy și scurte ca să rămână în mintea publicului țintă. Scopul acestora este să „prindă”. În funcție de obiectul sau serviciul promovat, este bine să apelezi la emoție și să pui accent pe nevoile consumatorilor.
  • Postările pe blog/în reviste trebuie să fie cam de o pagină (maxim o pagină jumătate). Asta dacă vorbim de articole propriu-zise. Acestea pot fi, în funcție de subiect, obiective (informative) sau subiective (din experiența propie).
  • Când vorbim despre social media, vorbim de mesaje cu impact. Facebook și instagram, deși fac parte din aceași categorie de rețele sociale, sunt foarte diferite în ceea ce privește mesajul. Pe instagram se cer mesaje scurte, funny, catchy și friendly, apelând la partea umană și prietenoasă a oamenilor. Pe facebook, de obicei, sunt descrieri care apelează la emoție sau mai serioase și informative.

mesaje

Cum creezi mesaje?

În urma stabilirii ce, unde și pentru cine este mesajul, trebuie să-l creezi.

Indiferent care sunt criterile, un lucru este sigur: trebuie să atragi cititorul. Indiferent daca este o reclamă, postare sau orice altceva, este esențial ca mesajul să rămână în mintea celui care-l citește.

Trebuie să stabilești pe ce ai vrea să pui accentul:

  • Pe calitățile produsului sau serviciului promovat
  • Pe nevoile consumatorilor care pot fi îndeplinite de acesta
  • Emoție (indiferent care ar fi ea)
  • Elementul diferențiator
  • Comparație
  • Inovație etc

Nu spune nimeni că acestea nu pot fi combinate, dar cel mai bine ar fi să găsești acel ceva care atrage. Apoi, construiește o idee în jurul acestei decizii.

Poți face brainstorming până ajungi la mesajul dorit. Poți fi crajos sau poți merge la sigur. Cel mai important este să aibă impact.

Chiar dacă pare că sunt texte peste tot în jurul nostru, nu multe dintre acestea sunt cu adevărat bune. Nu multe spun ceea ce trebuie și nu multe își fac cu adevărat treaba de promovare.

Tu poți fi printre cei puțini are reușesc să facă toate astea! Be bold!

Noi suntem Upscale Accelerator,  agenție de marketing

Succes!


One response to “Mesaje: formula perfectă pentru fiecare canal de comunicare”

Leave a Reply

Your email address will not be published.