Metodele de testare: la ce folosesc și cum sunt dezvoltate

Metodele de testare: la ce folosesc și cum sunt dezvoltate

Cum putem să ne folosim util de metodele de testare și tot procesul de testing? 

Procesul de testare este esențial pentru dezvoltare. Dezvoltarea și utilizarea proceselor devine crucială pentru creștere profitabilă prin răspunsurile pe care le oferă pentru variabilele necunoscute ale afacerii.

De foarte multe ori avem diferiți indici de performanță pe care încercăm să-i atingem și să-i depășim. Aceștia sunt folosiți pentru validarea sau invalidarea creșterii și a metodelor folosite pentru a o atinge. De multe ori, sunt prestabiliți de industria în care activăm. La fel, de multe ori, trebuie să-i dezvoltăm singuri.

Articolul acesta este pentru cei care trebuie să-și dezvolte singuri metodele de testare.

De ce indicii de performanță sunt importanți pentru testare?

Eu sunt adeptul testării. De fapt, consider că toată activitatea noastră poate fi testată. Dacă avem indicii potriviți, putem evolua încontinuu.

Avertisment: fără indicii adecvați, eforturile noastre rămân împrăștiate!

Pentru a fi relevanți, indicii trebuie să valideze/invalideze rezultatele testării, care, la rândul lor, sunt orientate către același scop.

Din punct de vedere antreprenorial, metodele de testare a eficacității unui proces sunt parte componentă a strategiei orientate către rezultate. Având loc în viitor, orice strategie este supusă incertitudinii. Indicii de performanță trebuie să ofere răspunsuri care, prin natura lor, să curețe din incertitudinea viitorului. De aceea, indicii de performanță utilizați în strategie sunt o componentă esențială.

Cum sunt proiectate metodele de testare?

Testarea este folosită pentru a găsi metodele mai bune decât cele curente. Încearcă să răspundă întrebărilor precum: cui? unde? când? cum? și de ce?

Toate aceste întrebări pot fi adresate pentru îmbunătățirea oricărui element al afacerii. Alegerea este a noastră ce elemente vrem să testăm și să îmbunătățim.

În cazul unei pagini , testarea aduce îmbunătățiri dacă scopul acelei pagini este clar definit. Cui i se adresează: ce culoare, ce formă, ce font să aibă butonul? Ca să ai un răspuns, va trebui să rulezi simultan mai multe versiuni ale aceleiași pagini, fiecare având butonul diferit.

Avertisment: Având 2 variante posibile când vine vorba de mediul digital, asigură-te că îndeplinești criteriile căii alese:

  • Puțin trafic + vizitatori cu același potențial de a deveni clienți = cost mic-mediu
  • Mult trafic + vizitatori cu potențial variat de a deveni clienți = cost mare

Ai în vedere faptul că va trebui să testezi fiecare pas prin care trece utilizatorul.

Rezultatele testului depind de varietatea condițiilor inițiale. Exemple de grupuri de test care pot avea o varietate mai mare sau mai mică sunt:

  1. Publicul trimis către o pagină diferită de vânzare – varietatea crește sau scade în funcție de filtrele aplicate
  2. Ingredientele puse într-un fel de mâncare – varietatea condițiilor inițiale scade cu cât cântarul este mai exact
  3. Stadiul unei afecțiuni – varietatea scade sau crește în funcție de cât de bine citește doctorul rezultatele analizelor.

Numărul de teste efectuate trebuie să țină cont de precizia doctorului, a cântarului sau a filtrelor.

Ce fel de răspunsuri să așteptăm?

Testarea poate rezulta în răspunsuri mai mult sau mai puțin concludente. Ca să poți îmbunătăți procesul trebuie să știi ce modificări sunt importante pentru utilizator încât el să dea click pe “cumpără”.

Mai exact să-ți cunoști clienții cât mai bine. Răspunsurile concludente sunt strâns legate de caracterizarea clientului. La început, potențialul de transformare din client în consumator este o ghicitoare la care încercăm să răspundem printr-o cercetare efectuată în prealabil. Rezultatul acestei cercetări este descrierea clientului. Pe lângă gusturi, venit, vârstă etc., această descriere include date statistice despre modul în care face alegeri. Alegerea de a cumpăra, de a citi articolul până la capăt, de a da subscribe.

Am scris un articol despre importanța caracterizării clientului într-un mod cât mai relevant, poate te ajută!

metodele de testare

Cum sunt dezvoltate metodele de testare?

Principalul obiectiv al testării este să facă lumină în întuneric. Testarea este procesul prin care răspundem întrebărilor noastre, iar indicii de performanță reprezintă validitatea răspunsurilor, a întrebărilor sau a testării.

Asigură-te că înțelegi corelația întrebare – testare – răspuns specifică contextului tău!

Afacerea are scopul de a vinde produsele sau serviciile sale, astfel obiectivul este să direcționeze vizitatorul către achiziție. Succesul testării aduce îmbunătățiri în direcțiile date. Un exemplu evident este butonul „CLICK AICI”.

Pentru consumator, procesul de a cumpăra este un obicei. Obiceiurile sunt compuse din directivă – acțiune – recompensă (cue-action-reward). Astfel, comportamentul consumatorul este obiceiul pe care el și l-a format pentru achizițiile sale.

Asigură-te că ai cât mai multe date despre obiceiurile consumatorilor tăi pentru metodele de testare!

Din punct de vedere al unei afaceri, detaliile despre obiceiurile de cumpărare al clientului oferă întrebările necesare pentru testare. Dacă nu ai intrat pe articolul de mai sus despre caracterizarea cât mai specifică a clienților, poți apăsa aici.

Pentru consumator, aceste obiceiul de achiziție reprezintă un cumul de obiceiuri mai mici. În funcție de produsul sau serviciul marketat, poți ghida consumatorul folosind diferite obiceiuri pe care le are deja pentru cumpărături.

Cu resurse, poți testa fiecare element, oricât de mic, precum grosimea liniei care desparte antetul pentru a crește rata de conversie.

Nu te baza doar pe indici de performanță

Indicii de performanță oferă validare procesului, dar căutând acea validare, este posibil să pierzi din vedere aspecte care altfel ar putea fi foarte utile.

Folosește indicii de performanță într-un mod descript al succesul, nu prescriptiv.

Roata a fost inventată deja, folosește-o!

Indiferent de ce vrei să optimizezi, șansele ca cineva să o fi făcut înaintea ta sunt destul de mari. Definește-ți scopul cât mai clar și apoi caută printre cunoștințe și internet metodele pe care le-au folosit ei. S-ar putea ca metodele pe care le găsești să nu se potrivească 100% cu ce ai tu nevoie, dar le poți adapta.

Sfatul meu: pune sub semnul întrebării relevanța metodelor pe care le găsești, le adaptezi sau le dezvolți. Ideal ar fi să nu ai incertitudini asupra procesului de testare. Acea incertitudine va fi transferată către răspunsuri și indicii de performanță rezultați.

  • Când ai destule informații? Atunci când ai redus incertitudinea destul.
  • Când să începi? Atunci când rezultatele așteptate sunt egale cu venitul așteptat de pe urma acestui proces.

Noi suntem Upscale Accelerator,  agenție de marketing

Succes!


2 responses to “Metodele de testare: la ce folosesc și cum sunt dezvoltate”

Leave a Reply

Your email address will not be published.