Obiectivele care te vor duce la îndeplinirea scopului!

Obiectivele care te vor duce la îndeplinirea scopului!

În trecut am vorbit despre scop și importanța lui. Pe scurt, cele 2 articole definesc scopul astfel încât odată ales, să știi cum să îți pui obiectivele potrivite. Când vine vorba de marketing, obiectivele clare reprezintă, printre altele, alocarea eficientă a resurselor pentru îndeplinirea lor. 

Ce este un scop?

Scopul reprezintă destinația. Marketingul are nevoie de specificitate, iar scopul trebuie să fie cât mai clar. 

Când vrei să pleci în călătorie cu mașina, nu este de ajuns să vrei să ajungi în orașul X, ci să ajungi în orașul X, la obiectivele a, b, c și la hotelul d, fiecare având o adresă specifică.

În marketing, când vrei să pornești cu un proiect, campanie sau alte procese pentru atingerea unui scop, acesta trebuie să fie cât mai specific, astfel încât să fie clar când este atins. De exemplu, un magazin online ar putea să-și dorească să aibă mai mulți clienți. Ok, când știi că l-ai atins, ca să poți trece la următorul scop?

Un scop real pentru un magazin online sună cam așa: creșterea traficului organic pe toate sursele cu 15%, dintre care 10% să fie persoane aflate între 24-30 ani, din orașul X în perioada august-septembrie. 

Ce este un obiectiv?

Pe scurt, fiecare mică activitate pe care o intreprinzi pentru a ajunge la scop. În exemplul cu orașul, poți ajunge în orașul X prin pașii: pornit motor, apăsat pedale, alimentat cu combustibil, intrat pe autostradă la kilometrul A și ieșit de pe autostradă la kilometrul B.

În exemplul cu magazinul online, principalele obiective rezultate din scop sunt:

  • Transformarea procentajului de 15% și 10% în numere exacte, precum:
  • Facebook – 150 vizitatori în plus, dintre care 100 să fie între 24-30 ani din orașul Y.
  • Instagram – 100 vizitatori în plus, dintre care 66 să fie între 24-30 din orașul Y.
  • Google – 3000 vizitatori în plus, dintre care 2000 să fie între 24-40 ani din orașul Y.
  • Fiecare canal are nevoie de metodele sale. Dacă pe instagram ajută postarea și engagementul la postările altora, pe Facebook probabil una din cele mai bune opțiuni este activarea pe diferite grupuri unde să-ți promovezi magazinul online. Pe Google este crearea unor pachete, produse sau descrieri cât mai reprezentative pentru grupul de persoane între 24-30 ani prin:
  • Conținut – text și imagini.
  • Tone of voice – jargon specific tinerilor între 24-30

Acestea sunt doar câteva obiective care apar la început, dar pe măsură ce te vei gândi mai mult la următoarele care te duc către scop, cu atât vei știi ce să faci și ce să faci ca să-l atingi..

obiectivele

Care este legătura dintre obiectivele propuse și scop?

În trecut am scris despre șef și lideri, iar acum mă gândesc că un șef pune scopuri absurde, prin care indiferent de cum este împărțit în obiective, acel scop rămâne ireal. Ori bugetul, ori timpul, ori abilitățile sau cine mai știe ce, nu pot fi folosite ca să ajungă la scop.

Deși scopul precede obiectivul, acestea sunt stabilite împreună deoarece în orice moment poate apărea o discrepanță între cele ele sau un impediment peste care nu poți trece fără să ajustezi anumite lucruri. 

În același timp, scopurile prea mari, obiectivele greu de realizat sau care atârnă de prea multe variabile externe s-ar putea să te încurce din a duce celelalte obiective la capăt. 

Cum să-ți pui obiectivele ca să ajungi sigur la scop?

Pentru mulți, este mai important să ajungă ușor la scop, decât sigur. Din păcate ușor nu include sigur, iar despre ușor nu am nici o părere. Dar știu cum poți ajunge sigur la scop: analizând contextul pentru setarea fiecărui obiectiv și oferirea responsabilității pentru propria activitate angajaților.

Dar responsabilitatea fără o metodă de verificare nu este utilă. Așa că îți sugerez ca pentru obiectivele pe care le setezi să urmezi o structură deja existentă (nu are rost să reinventezi roata, dacă deja poți sări la Michelin). Structuri precum SMART prin care obiectivul capătă caracteristici precum: specific, măsurabil, realizabil, relevant și mai ales măsurabil în timp.

Sfatul meu este să planifici înainte, la cel mai mic detaliu. Nu durează așa mult. Până la urmă chiar geniile ne spun că este 1% inspirație și 99% transpirație. Nu sări direct la transpirație, fără acel 1%, restul de 99% este praf în ochi.

Noi suntem Upscale Accelerator,  agenție de marketing

Succes!


Leave a Reply

Your email address will not be published.