Personal branding și importanța lui în antreprenoriat

Personal branding și importanța lui în antreprenoriat

Personal branding-ul este practica de a marketa persoane fizice totodată cu brandul lor, indiferent dacă ei sunt brandul propriu-zis sau dacă au un business separat. Este un proces continuu de dezvoltare și menținere a reputației și impresiei unui individ, grup sau organizație. 

Brandul tău personal este fix modul în care alegi să te promovezi. Este combinația unică de abilități, experiență și personalitate care va fi transmisă către public.

Brand personal pentru omul din spatele business-ului

Câteodată, prin prisma brandului tău, câștigi și tu vizibilitate către public, ceea ce este un lucru bun. Tu ești persoana care a reușit să pună pe picioare compania care a avut succesul bine meritat. A doua variantă ar fi că tu îți dorești să apari, să fii imaginea companiei, tip Kylie Jenner pentru kyliecosmetics.

Ideea generală care poate cupinde esența acestui text este că: brandul personal este important pentru business-ul tău.

Indiferent dacă vrei sau nu să fii o persoană publică, vor exista momente când te vei confrunta cu „ochii oamenilor”. Ei bine, până și pentru momentele acelea scurte, ar trebui să ai un plan de bătaie pus la punct.

Conform Forbes, sunt câteva lucruri de urmat care te pot ajuta să ajungi mai aproape de ceea ce-ți dorești să fii și să transmiți.

  • Stabilește-ți focusul.
  • Cel mai bine este să fii tu! Fii sincer și nu te abate de la cine ești de fapt.
  • Trebuie să fii consecvent.
  • Încearcă să ai un impact cât mai pozitiv.
  • Nu te detașa de brandul tău, trăiește prin el!
  • Lasă alți oameni să îți spună povestea.
  • Muncește pentru a lăsa ceva în urmă, orice! (un concept, un business care îi poate ajuta pe alții, o ideee etc).

personal branding

Personal branding pentru omul care este propriul lui brand

Oprah pentru Oprah, ar fi cel mai bun exemplu, pentru că ea este propriul său „business” de susținut. Evident, că sunt nenumărate exemple, cum ar fi vedetele cu o vizibilitate mare în online, influencerii, youtuberii sau alte personalități care trebuie să-și creeze un branding personal fix pentru ei ca afacere.

În momentul în care vrei să îți conturezi o imagine publică trebuie să ai în vedere și brandingul, pentru că doar așa îți poți menține o oarecare comunitate.

Pașii către acest plan sunt:

  1. Descoperă cine ești.
  2. Conturează-ți bine valorile, ideile, principiile și personalitatea.
  3. Definește-ți publicul.
  4. Gândește-te ce vrei să transmiți publicului tău.
  5. Cercetează industria dorită.
  6. Crește prezența online.

Exact ca și celelalte elemente care alcătuiesc imaginea unui brand (tone of voice, sloganul, USP, logo etc), nici acesta nu trebuie ignorat. Toate construiesc viziunea finală și conturează o poveste care trebuie să fie foarte bine definită.

Noi suntem Upscale Accelerator,  agenție de marketing

Succes!


Leave a Reply

Your email address will not be published.