Premium: ce înseamnă și cum poți face un produs premium

Premium: ce înseamnă și cum poți face un produs premium

Folosim expresia premium pentru multe produse sau servicii de lux care vin la un cost mai mare decât majoritatea.

Dar nu costul este singurul criteriu care pune un produs sau serviciu în gama de lux.

Ce înseamnă premium?

Sunt 2 exemple utile aici; industria auto și industria vestimentară.

Poți să-ți cumperi autoturisme din orice gamă de preț, de la mai puțin de 10.000 euro și până la milioane de euro (bucata). 

La fel și haine pe care le poți găsi de la câțiva lei pe tricou, până la 10000 lei. 

Datorită competiției și a elementelor clare, obiective, care fac un autoturism premium putem să vedem de ce unele mașini costă 120k euro, iar altele sunt doar 10k. Nu încape discuție.

Este mai greu când vine vorba de produse precum tricouri, mâncăruri sau alte lucruri unde subiectivitatea fiecăruia joacă un rol important.Ne putem baza pe industria auto ca să putem face o descriere a acestor produse.

Pentru consumator, premium înseamnă detalii, calitate, materiale prelucrate calitativ, 

Pentru producător, cantitatea detaliilor pe care le controlează, a calității și a materialelor depășește nivelul observat de clienți care interacționează cu fațada acelor elemente.

Cum faci un produs premium?

În primul rând trebuie să planifici cum produci fiecare caracteristică, oricât de mică a produsului. Aceste caracteristici sunt sau ar trebui să fie în legătură cu toate celelalte caracteristici. 

Superficialitatea este dușmanul luxului, când vine vorba de produse. 

Cu cât fiecare detaliu este mai aprofundat, cu atât produsul este mai premium. 

După ce ai planificat fiecare aspect al produsului, urmează producția lui. S-ar putea să fie nevoie să găsești soluții noi pentru cine știe ce cusătură, material folosit sau formă. Cu siguranță rezolvarea acestor dificultăți pentru a pune proiectul luxury în practică este greu de pus în preț. Rezolvarea problemei, sau căutarea unei soluții poate fi mai costisitoare decât producția într-un tiraj destul de mare.

Ca să rezolvi o problemă, nu este de ajuns să te gândești la ea. Este nevoie să încerci diferite metode, tehnici, materiale, finisaje, forme și ustensile.  Toate aceste încercări și timpul pierdut cu planificarea trebuie să fie prezente în prețul de vânzare.

Ai făcut produsul premium, dar ce trebuie să faci ca să-l vinzi?

Cum sunt vândute produsele premium

Urmează expunerea produselor/serviciilor și adresarea publicului țintă. Fiind o gamă premium de clienți, costul accesării acestora prin reclame și magazine crește. 

Dacă firma ta vinde haine scumpe în bucurești, nu-ți deschizi magazin în piața Rahova, ci în mall Băneasa. Chiria este diferită. Salariile angajaților sunt mai mari. 

Reclamele adresate publicului de lux sunt iarăși mai scumpe. Spațiul pentru astfel de reclame este limitat, iar afacerile care se adresează acelorași clienți sunt plătesc mai mult pentru a putea folosi același panou publicitar, pentru același număr de interacțiuni pe social media. 

Cum te poziționezi față de concurență?

Aici depinde de tine și produsul tău. Dacă ai competitori direcți și ești în gama premium, atunci concurența este război în toată regula. Fiecare cu strategia lui, dar în același timp fiecare cu ochii pe celălalt în speranța că greșește și-i poate șuti din cota de piață.

Una din soluții este colaborarea cu alte afaceri care vând produse adiacente. Dacă vinzi haine de lux, atunci vrei să te asociezi cu o afacere care vinde încălțăminte, una care vinde pălării și una care vinde accesorii de lux. Astfel creezi un ecosistem prin care atât tu, cât și afacerile cu care te-ai asociat, împart clienții între ele – spre beneficiul clientului.

Diferența între un produs premium și unul de masă este atenția oferită detaliilor și consecvența calității fiecărui detaliu al fiecărui produs pe o perioadă îndelungată, folosind cele mai bune procedee de producție și dezvoltare disponibile, chiar inventate.

În final te las cu un subiect de gândire: tu cum îți poți face produsul premium?

premium

Noi suntem Upscale Accelerator,  agenție de marketing

Succes!


Leave a Reply

Your email address will not be published.