Printurile: specificații tehnice și adaptarea la realitate

Printurile: specificații tehnice și adaptarea la realitate

Printurile sunt reprezentate de toate formele fizice de prezentare a unui produs, brand sau serviciu. 

Poate fi vorba despre pliante, afișe, cărți de vizită, bannere sau panouri stradale, stickere, etichete, tricouri branduite etc.

Ca în cazul oricărui alt tip de design, există anumite criterii de care trebuie să ții cont atunci când te ocupi de exeuția unui print.

Printre acestea se numără tipul de culori folosite, dimensiunile printurilor în funcție de scopul propus, precum și adaptarea lor la dimensiunile realității.

Printurile – specificații tehnice

Tipul de culori

În ceea ce privește tipul de culori folosite, există două opțiuni: RGB și CMYK.

  • RGB-ul este folosit în cazul designurilor digitale ce sunt menite să rămână doar în online.
  • CMYK-ul în schimb este folosit doar pentru materialele care vor fi printate și oferite direct consumatorilor sau expuse în diverse spații publice.

Dimensiunile

În general, acestea sunt standardizate atunci când vorbim de printuri. Așadar, nu trece peste research-ul de vigoare atunci când lucrezi la un astfel de material.

Pe lângă toate celelalte, trebuie să ții cont și de faptul că ai nevoie de spațiu pentru bleed. Cei care se vor ocupa de printarea efectivă vor avea nevoie de acești indici.

Spre exemplu, dacă faci niște cărți de vizită, în momentul printării vor fi distribuite pe pagină în mod repetat. Nu vor fi printate separat direct pe dimensiunea dată de tine.

Pentru a ajunge la acest produs final, cărțile de vizită vor fi tăiate, iar bleed-ul e cel care indică unde exact va fi făcută tăietura. Tot din acest motiv print-urile sunt extinse puțin mai mult față de dimensiunea pe care o va avea în realitate.

De ce? Pentru a avea șanse cât mai mici ca materialul final să nu aibă spații albe. Asta se poate întâmpla închiar și atunci când tăieturile sunt poziționate cu un milimetru diferență de bleed-ul setat de tine.

printurile

Printurile – adaptarea la realitate

Designurile digitale sunt configurate astfel încât să se potrivească tipului de ecran sau dispozitiv de pe care sunt vizualizate. Însă, printurile implică altă poveste.

Dacă, de exemplu, lucrezi la un banner, dimensiunile lui în realitate vor depăși câțiva metri.

Totuși, tu vei lucra tot pe un ecran limitat ca dimensiune. Din acest motiv trebuie să reușești să aproximezi cât de mari ar trebui să fie elementele. Astfel încât să fie vizibile de la o distanță cât mai mare.

Aici este vorba de dimensiunea fonturilor, a imaginilor, logo-urilor sau altor elemente care sunt necesare să fie vizibile din depărtare.

Totodată, ține cont că printurile sunt menite să capteze atenția prin elemente cu un impact puternic. Oamenii trec de obicei cu rapiditate pe lângă vizualurile din exterior.

Fie că sunt în mașini, fie în transportul în comun sau pe jos. Fiecare are direcția lui și dacă nu le atrage nimic atenția, nu își vor muta privirea pe aceste printuri.

Le vor privi mereu preț de câteva secunde, așadar e important să concentrezi informația cât mai bine.

Noi suntem Upscale Accelerator,  agenție de marketing

Succes!


Leave a Reply

Your email address will not be published.