Procesul prin care trecem cu fiecare client în parte

Procesul prin care trecem cu fiecare client în parte

Este foarte important să se formeze o relație profesională între business-ul tău și client, iar pentru asta trebuie să urmezi câțiva pași simpli. 

Afacerile sunt diferite precum oamenii din care sunt formate. Fiecare afacere este câtuși de puțin diferită de oricare alta. Diferențele notabile vin din partea personalului și a culturii din cadrul organizației (modul în care lucrurile se întâmplă).

În același timp, fiecare entitate cu caracter comercial este la fel: rulează după un model de business prin care pune în valoare timpul și resursele la treabă pentru a crea ceva vandabil la un preț care să includă și profit.

Așadar, procesul prin care trecem cu fiecare client este structurat asemănător pentru a aduce rezultatele dorite.

Pasul 1: cunoaștem cât mai multe despre client

Primul și cel mai important pas este să ne cunoaștem. Mai exact, asta înseamnă să răspundem la 2 întrebări:

  • Cum valorifici timpul petrecut cu activități pentru afacere. Prin timp mă refer la ce face antreprenorul sau angajații cele ~8 ore pe zi.
  • Cum se întâmplă lucrurile în cadrul firmei. Cultura organizației este sculptată după fiecare om în parte, astfel luăm în vedere cum sunt duse la bun sfârșit atribuțiile.

Știind nu doar ce faci, ci și cum faci, putem construi o strategie care să aibă în vedere disponibilitatea organizației de a o duce la bun sfârșit.

Tot în această etapă ne familiarizăm cu istoria afacerii, dificultățile întâlnite, modul în care este structurată și cu aspectele care au adus rezultate bune în trecut.

Pasul 2: înțelegem scopul colaborării sau unde vrem să ajungem prin colaborarea cu acel client

Colaborările sunt diferite, iar în cazul nostru ca agenție de marketing acestea încep cu consultanță și implementarea strategiei rezultate. Totuși, nu vrem să facem o strategie care să nu ducă nicăieri, la fel cum nu vrem să folosim resurse cu implementarea ei.

Pasul 2 constă în dezvoltarea înțelegerii firmei tale astfel încât, dacă nu ai un scop clar și bine definit, să te putem ajuta să-l formulezi.

După ce avem scopul, ne apucăm să-l definim îndeajuns de clar astfel încât să devină o ustensilă utilă pentru dezvoltarea strategiei.

client

Pasul 3: construirea strategiei

Până aici ar trebui să avem destule informații cât să putem schița în linii mari strategia de marketing. Aceasta ține cont de scopul tău și o să vină cu modificări și ajustări în cadrul firmei tale orientate către satisfacerea clientului, dar și o campanie publicitară mulată pe bugetul tău disponibil.

Pentru că nu ne putem folosi de presupuneri și supoziții ca să construim strategia, avem nevoie de tine. După ce avem schița strategiei, o finalizăm împreună cu clientul. Cel mai probabil vor mai fi modificări pe parcurs datorate aspectelor care ne-au scăpat până în momentul respectiv.

Forma finală a strategiei este sub formă de tabel cu listă de activități specifice, alăturat unui brief pentru materialele care trebuiesc dezvoltate din punct de vedere al marketingului.

Pasul 4: Implementăm strategia

Atribuțiile vor fi împărțite între noi și client. Fiecare se apucă de atribuțiile specifice lui și de implementarea modificărilor din strategia propusă și agreată.

În același timp, ne apucăm să dezvoltăm materialele pentru campania publicitară. Pentru aceasta pregătim fiecare element, oricât de mic sau mare, pentru ca atunci când pornim campania, să-și atingă scopul propus.

După ce am simțit pe pielea noastră implicațiile necunoașterii scopului, considerăm că este un pas vital care nu ar trebui sărit. Am scris despre importanța definirii scopului aici și 3 întrebări despre cum îl poți stabili aici.

Mai presus de scop, la baza oricărei colaborări stă comunicarea. Ca prin colaborările noastre să ajungem la rezultate, ne bazăm pe o comunicare prin care mesajul să fie același atât pentru emițător, cât și receptor. O să avem multe întrebări, unele care pot părea inutile. Totuși, s-ar putea să avem concepte diferite în spatele cuvintelor folosite.

Sfatul meu: contactează-ne și spune-ne despre tine. Totul începe cu un email sau un telefon.

Noi suntem Upscale Accelerator,  agenție de marketing

Succes!


Leave a Reply

Your email address will not be published.