Public țintă: caracterizarea lui într-un mod relevant

Public țintă: caracterizarea lui într-un mod relevant

Acest articol este pentru cei curioși de utilitatea caracterizării unui public țintă în marketing.

Una dintre atributele de bază a marketingului este: caracterizarea clientului într-un mod relevant. De fapt, caracterizarea clientului este în top 3 cele mai importante aspecte ale unei afaceri, pentru că:

Știind unde și cum poate fi acesta abordat reduce costurile prin eliminarea promovării irelevante

  • Produsul poate fi plasat în zona relevantă pentru clienți
  • Prețul poate fi ajustat pentru a maximiza profitul
  • Producția poate dezvolta caracteristici relevante pentru consumatori

În acest articol o să vorbesc despre caracteristicile unei analize relevante asupra publicului țintă.

Cel mai important lucru!

Ca să fie relevantă, caracterizarea clientului influențează cei 4P simultan:

public țintă

Buyer persona / profilul consumatorului / avatar al unui public țintă

Fiecare denumire din titlu reprezintă, în mare, același lucru, și anume descrierea cât mai amplă a consumatorului.

  1. Caracterizarea consumatorului este un proces continuu și începe înainte de începerea vânzărilor.
  2. Dezvoltarea profilului începe cu analiza produselor sau serviciilor tale și a persoanelor care folosesc deja produse sau servicii asemănătoare.
  3. Profil creat vine în ajutorul tău, oferindu-ți un punct de plecare viabil pentru direcționarea atenției către publicul țintă relevant.

Impactul fiecărei activități direcționată spre consumator este diferit de la o persoană la alta. Pentru a fi transformat din client potențial, în client existent și apoi client recurent vrei ca strategia și implementarea ei să țină cont de profilul consumatorilor.

Profilul consumatorului:

  • Oferă informații generale despre potențialii consumatori.
  • Aceste informații pot fi utilizate mai departe pentru a-i înțelege modul în care își ia deciziile de cumpărare.
  • Este util dacă oferă informații relevante pentru ghidarea acestuia către achiziție.

Dacă suntem toți diferiți, cum alegem informațiile utile?

În profunzime suntem toți diferiți. La suprafață suntem asemănători.

Fiecare din noi, indiferent că suntem individ sau companie (B2B marketing), avem un set de reguli, principii, motivații și gusturi.

Aceste motivații, principii și reguli pot fi definite cât mai specific și apoi grupate într-o descriere a potențialilor clienți.

Cu cât descrierea este mai amplă, cu atât ai folosit mai multe resurse pentru a o dezvolta. Dacă afacerea ta nu dispune de prea multe resurse, este important să știi când să începi să folosești profilul creat.

La început, profilul consumatorului reprezintă un punct de plecare.

El trebuie să îți ofere informații precum:

public țintă

Aici vine unul din cele mai importante aspecte ale marketingului, precum și a celorlalte părți componente: testarea.

Am vorbit mai multe despre testare în articolul Metodele de testare: la ce folosesc și cum sunt dezvoltate.

Dezvoltarea profilului consumatorului care face parte din acel public țintă

La început, doar norocul sau cantități enorme de $ te pot aduce pe culmile succesului rapid.

De obicei este un proces de lungă durată. Acesta are la bază un ciclu testare ⇆ optimizare pentru fiecare element component al afacerii tale.

Sfatul meu: considerați orice activitate din cadrul firmei ca fiind în perioadă de test. Astfel, cu fiecare ocazie veți găsi opțiuni noi pentru optimizare. Cu timpul, făcând acest exercițiu, vei putea îmbunătăți nu doar promovarea, ci și produsul/serviciul, mersul intern al afacerii tale și multe alte aspecte.

Bonus: ce să nu faci cu profilul consumatorului

Atât timp cât este legal, poți face orice.

Totuși, responsabilitatea față de societate, valorile morale și principiile ar trebui să ne limiteze în acțiuni.

Sunt multe companii care își bazează întregul business pe exploatarea unor erori în modul în care noi, oamenii, funcționăm.

Dacă vrei să eviți utilizarea acestor erori, am descris cum arată astfel de erori în articolul: Moralitatea în afaceri B2C.

Noi suntem Upscale Accelerator,  agenție de marketing

Succes!


One response to “Public țintă: caracterizarea lui într-un mod relevant”

Leave a Reply

Your email address will not be published.