Scopul – cât de important este și de ce trebuie bine definit

Scopul – cât de important este și de ce trebuie bine definit

Pornind pe calea antreprenoriatului, omul de afaceri pleacă cu gândul că el trebuie să vândă. Vânzările sunt o necesitate fără de care afacerea se îndreaptă către eșec. Pentru o afacere de succes, scopul este un instrument. El are menirea de a ajuta la crearea unui plan, a unei strategii care să asigure vânzările și rulajul.

Dacă ești la început de drum și nu știi în ce direcție să o apuci sau nu ai încă un scop, sunt aici ca să te ajut. Sper ca prin rândurile de mai jos să te conving de importanța cunoașterii scopului și care sunt beneficiile lui.

Afacerea ta vinde datorită unor decizii pe care le-ai luat în trecut și s-au dovedit avantajoase. Acele decizii au avut ca efect creșterea valorii pentru clienții tăi. Întrebarea este vrei mai mult? Dacă da, atunci doar prin definirea clară a “mai mult” poți ajunge acolo.

Ce nu este scopul?

  • Scopul nu este un capriciu.
  • Scopul nu este o idee abstractă.
  • Scopul nu este o colecție de KPI-uri.
  • Scopul nu este o destinație la care ajungi o dată și nu mai ai nevoie de el.

scopul

Ce este scopul?

Scopul este o necesitate. Este mai mult decât ceva ce “dă bine”. Definirea scopului este doar o altă sarcină la fel de importantă precum înființarea firmei la registrul comerțului. Este o sarcină necesară care poate să dea bătăi de cap prima oară.

Totuși, dacă alegi să sari peste acest pas, s-ar putea să te plimbi dintr-o parte în alta după cum bate vântul, fără să ajungi la o destinație exactă.

Scopul este o ustensilă pe care o vei folosi în elaborarea planului afacerii tale.

Deși vorbește despre viitor, scopul afacerii tale nu este o idee abstractă pentru că el se bazează pe aspecte concrete. Scopul pornește de la tine, antreprenorul care a dat viață unui proiect. Dar se bazează pe contextul afacerii tale, pe resursele disponibile și pe evoluția de până atunci. Astfel, ca să ai un scop viabil, va trebui să ai în vedere aspecte concrete ale afacerii tale. Aceste aspecte includ informațiile obiective despre clienți, competiție, resurse, gama de produse sau servicii oferite și multe altele. Mai exact, pentru a stabili scopul trebuie să știi cât mai bine ce se întâmplă cu afacerea ta în prezent.

Scopul este destinația. Indicatori de performanță au ca scop identificarea îndeplinirii strategiei și ajustarea traseului parcurs astfel încât să ajungi la destinație.

Stabilirea scopului este un proces recurent. În funcție de succesul strategiei, mai devreme sau mai târziu va fi nevoie să actualizezi acest scop.

De ce este important să ai un scop?

Simplu spus: pentru că îți oferă o direcție. Deja ai un scop, indiferent de activitatea pe care o întreprinzi, chit că este bine definit sau nu. Dacă în trecut poate că nu era o necesitate, contextul actual ne forțează să fim cât mai specifici. Prin definirea scopului poți identifica nișa potrivită ție.

Efectele definirii scopului ca ustensilă sunt multiple, dar printre ele se numără:

  • Te va ajuta să alegi colaborările
  • Te va ajuta să identifici publicul tău țintă
  • Te va ajuta să formulezi strategia afacerii tale
  • Te va ajuta să structurezi și să prioritizezi activitățile de zi cu zi
  • Te va motiva pentru că fiecare zi te va aduce mai aproape de destinație

Sper că te-am convins de importanța scopului!

Noi suntem Upscale Accelerator,  agenție de marketing

Succes!


3 responses to “Scopul – cât de important este și de ce trebuie bine definit”

Leave a Reply

Your email address will not be published.