LIDER vs ȘEF: diferența dintre cele două poziții

LIDER vs ȘEF: diferența dintre cele două poziții

Acest articol nu este despre apelativul pe care angajații sau subalternii tăi îl folosesc. Este despre modul în care îți conduci echipa ca un lider. Fiecare are un stil propriu prin care duce la îndeplinire atribuțiile de zi cu zi. Astfel, prin acest articol o să-ți prezint câteva idei care sper să te ajute să-ți conduci echipa într-un mod sănătos. 

Ce definește un șef?

Șeful clasic este de mule ori definit prin caracteristicile următoare

  • Superioritate
  • Lipsa empatiei;
  • Cerințe mult prea mari în comparație cu beneficiile oferite;
  • Relație injustă cu angajații sau subalternii.
  • Inspiră frică

Cu toții am cunoscut un șef care indiferent de aspectele obiective ale situației, alege să acționeze subiectiv.

Ce definește un lider?

Dorința liderului este mai presus de succes personal. El își dorește succesul, dar alături de echipă care, pentru el, nu sunt doar angajați, ci colegi cu drepturi depline.

Liderul, în comparație cu șeful, este descris de:

  • Coechipier
  • Atenția și empatia pentru colegi;
  • Echitabil în cerințe și beneficiile oferite;
  • Relația justă cu subalternii și lipsa orgoliului personal
  • Inspiră entuziasm

Chiar dacă multe din activitățile de zi cu zi pot merge ca unse, situațiile de criză sunt cele care aduc dificultăți. Liderul are calitatea de a menține controlul situației, dar și de a oferi încredere celor cu care lucrează.

Pentru ce nu merge bine, analizează situația și acceptă cazurile fără precedent ca fiind o ocazie de a îmbunătăți. Asumă-ți responsabilitatea pentru acele situații căutând soluții. astfel încât să nu se mai repete.

lider

Cum se remarcă un lider?

Prin observare empirică, dar și prin diferite cărți și articole, un lider este persoana care are, mai presus de toate, control asupra sa. Mai mult decât controlul asupra celorlalți sau asupra proceselor din subordinea sa, el se stăpânește pe sine în situațiile în care un șef ar începe să taie în stânga și-n dreapta.

Liderul:

  • ajută colegii când aceștia sunt puși în dificultate de task-urile pe care trebuie să le facă.
  • înțelege că viața personală și cea profesională nu pot fi despărțite, una fiind alimentată de cealaltă. Astfel, ascultă și încearcă să ofere support în momente dificile din viața personală a colegilor săi.
  • Ia în vedere dorințele coechipierilor lui din punct de vedere profesional și încearcă să le ducă la îndeplinire.
  • Caută soluții pentru viitoarele probleme, încercând să le rezolve înainte să apară.
  • Nu dă vina, dar caută să înțeleagă cauzele astfel încât să găsească soluția pentru a le rezolva. Chiar dacă uneori asta înseamnă concedierea unei persoane.
  • Este conștient că echipa sa este cea care aduce și susține vânzările, așa că împarte realizările cu ei, nu le păstrează doar în portofoliul propriu.

Pentru lider, echipa este familia sa profesională, așa că îi tratează cu bunătate și generozitate.

Gândurile mele: am avut norocul să fiu subalternul câtorva lideri model. Am simțit că pot beneficia de protecția lor când este nevoie și că pot să împărtășesc liber dificultățile și reușitele cu ei.

Sper ca toți liderii să fie la fel, dar mai mult de atât, sper ca și eu să mă pot ridica la nivelul lor.

Noi suntem Upscale Accelerator,  agenție de marketing

Succes!


Leave a Reply

Your email address will not be published.