Slogan: pașii pentru a dezvolta unul de succes

Slogan: pașii pentru a dezvolta unul de succes

Ce este un slogan? 

Un slogan este o propoziție, frază, motto care însumează un element esențial al unui brand. Poate fi vorba de valori, principii, servicii, produse, sentimente, beneficii oferite și tot așa.

Sloganul trebuie să capteze cât mai bine ideea companiei, indiferent de tipul acesteia. Acesta poate fi ulterior folosit în mesajele campaniilor, în reclame, în comunicarea brandului și în jurul lor se pot construi multe alte componente care să construiască imaginea completă a companiei respective.

Cele mai importante caracteristici ale unui slogan sunt:

  • Trebuie să fie scurt, să-i rămână potențialului client în minte
  • Trebuie să fie catchy

Pașii pentru scrierea unui slogan

Trebuie să-ți identifici scopul și persoanele pe care vrei să le targetezi (publicul țintă)

Astă trebuie să fie primul pas, pentru că așa îți formezi cel mai repede o idee despre cum ai vrea să arate și în ce direcție de mesaj ai vrea să se ducă.

Alege direcția în care ai vrea să fie:

Deși sunt multe opțiuni, eu pot veni în ajutorul tău cu câteva variante:

  • Amuzant
  • Serios
  • Informativ
  • Legat de o valoare sau un principiu al brandului
  • îndemnare către client / call to action
  • Impunător
  • Motivațional

slogan

Este de preferat să fie un slogan scurt, original și credibil

Frazele scurte sunt mai ușor de reținut și identificat, așa că nu te aventura în propoziții lungi. Chiar și câteva cuvinte pot fi mai mult decât suficiente. De exemplu, Nike are sloganul „Just do it”, care deși este atât de scurt, a avut un impact foarte puternic și, mai mult decât atât, acesta reflectă brandul în sine.

Originalitatea este un punct la fel de important de care trebuie să se țină cont. Știu cât de dificil poate fi să nu te lași influențat de toate sloganurile pe care le vedem și auzim non stop, dar încearcă să nu le cazi pradă. Imediat se simte dacă sloganul a mai fost folosit sau dacă seamănă mult prea tare cu altul, iar consumatorii nu apreciază gnul acesta de abordări.

Oricât de interesat și funny ar fi sloganul tău, ține minte ca mereu să fie credibil. Dacă nu faci evident faptul că mergi într-o direcție de ficțiune propriu-zisă, atunci nu pune niciodată lucruri neadevărate în slogan, pentru că el, până la urmă, te reprezintă.

De exemplu, 5 to go, care se axează pe faptul că cafeaua costă doar 5 lei, ar putea avea un slogan de genul „5 lei pentru orice vrei”, dar Starbucks, nu ar putea folosi ceva de genul niciodată, pentru că, în primul rând, nu este credibil, iar oamenii se vor simți mințiți.

Nu grăbi procesul

Pe cât de important și urgent este să se facă publicitate cu sloganul nou creat, nu trebuie petrecute ore întregi lucrând la el! Amestecul perfect de creativitate, umor și convingere durează, iar asta este în regulă.

Cel mai important lucru este să trezească o emoție în tine. În plus, este bine să mai faci pauze și să îți citești sloganul după o perioadă ca să îți dai seama dacă în continuare îți provoacă acea emoție.

În momentul în care simți că cel potrivit pentru tine și business-ul tău, nu mai sta pe gânduri și nu încerca să îl schimbi de nenumărate ori. Ai încredere în simțurile și în intuiția ta.

Exemple de sloganuri

5 to go – „Smile, there’s coffee”

Samsung – “Do What You Can’t”

Adidas – „Impossible is Nothing”

Apple – „Think Different”

Nike – „Just do it”

L’Oreal – „Because You’re Worth It”

Airbnb – „Belong anywhere”

McDonald’s – „I’m lovin’ it”

MasterCard – „For everything else, there’s Mastercard”

Pepsi – „The choice of a new generation”

KFC – „Finger lickin’ good”

BMW – „The ultimate driving machine”

Coca-Cola – “Open Happiness”

Mercedes – „The best or nothing”

Noi suntem Upscale Accelerator,  agenție de marketing

Succes!


2 responses to “Slogan: pașii pentru a dezvolta unul de succes”

  1. […] Sloganul este o afirmație / motto / frază care are scopul de a fi reprezentativă pentru brand în sine. Acesta trebuie să transmită valorile companiei, într-un mod memorabil pentru publicul țintă și consumatorii săi. Este de preferat să însumeze cât mai bine idea, scopul, principiile sau acțiunile propriu – zise ale business-ului respectiv. […]

Leave a Reply

Your email address will not be published.