Tone of voice: ce este, la ce îl folosim și câte tipuri există

Tone of voice: ce este, la ce îl folosim și câte tipuri există

Tone of voice-ul unei companii este modul (tonul) în care acea entitate alege să comunice cu consumatorii și publicul țintă. Caracterul afacerii tale ajunge la oameni prin cuvintele foloite atât în scris, cât și în vorbit. 

Este mai mult vorba despre cum transmiți informația și cum te percep cei la care aceasta ajunge, decât de ceea ce spui efectiv.

Tipuri de tone of voice:

  • Serios
  • Autoritar
  • Vesel
  • Prietenos
  • Drăgăstos
  • Informativ, care poate fi ori într-o direcție mai serioasă, ori într-o direcție mai prietenoasă
  • Amuzant
  • Sec
  • Relaxat

În plus, mai există și cele 3 tonuri mari care sunt bine explicate aici și aici:

  1. Nonasertiv – o comunicare pasivă, lipsită de vitalitate, care pare neimplicată și neinteresată.

Exemplu: „Nu știu”, „Nu prea îmi pasă”, „Fiecare face ce vrea”

  1. Agresiv – o modalitate de comunicare insistentă, care are în vedere un singur punct de vedere, lăsând puțin sau deloc spațiu pentru compromisuri sau discuții.

Nu este potrivită absolut deloc pentru companii sau spații profesionale în general.

Exemplu: „Nu îmi mai dați mesaje”

  1. Asertiv – comunicare bazată pe respectarea drepturilor celorlalți, dar care este, în același timp, îndeajuns de puternică pentru a transmite un punct de vedere

Folosește respectul în comunicarea cu ceilalți, este bun pentru rezolvarea problemelor, un ton benefic pentru companii.

Exemplu: „Deși nu sunt de acord cu argumentul tău, îți respect părerea.”, „Știm că poate s-a înțeles greșit ceea ce am vrut să transmitem și am vrea să clarificăm problema”.

Alege un tone of voice pe care să-l ai pe tot parcursul comunicării, indiferent de canalul folosit și ține cont de toate aceste aspecte stabilite de fiecare dată când comunici prin business-ului tău.

tone of voice

Importanța „tone of voice” într-un business

Această componentă, exact ca și brandingul, face parte din identitatea afacerii tale. Gândește-te la orice companie de pe planetă și imaginează-ți ce fel de persoană ar fi. Poți face asta tocmai datorită tuturor elementelor care construiesc un business.

Este deosebit de important să îi creezi un „caracter” în care și tu te regăsești, pentru că comunicarea cu publicul țintă și cu consumatorii tăi se va face în funcție de ceea ce-ți dorești tu să le transmiți, dar în loc să o faci tu fizic, o vei face prin afacerea ta.

Valorile, principiile, gândurile, tonul, mesajele, absolut tot ce face business-ul și mai ales modul în care comunică, mai creează o sugestie în mintea publicului despre identitatea lui.

Trebuie să tratezi toate aceste lucruri cu mare importanță, pentru că, până la urmă, prin tot ceea ce face afacerea ta, este vorba de crearea unei „persoane” pe care oamenii o pot „place” sau nu.

Fi constant, sigur pe tine și nu renunța niciodată la ce îți dorești să transmiți prin business-ul tău.

Noi suntem Upscale Accelerator,  agenție de marketing

Succes!


2 responses to “Tone of voice: ce este, la ce îl folosim și câte tipuri există”

Leave a Reply

Your email address will not be published.