USP: de ce este important și cum îl putem folosi corect

USP: de ce este important și cum îl putem folosi corect

Unique selling proposition este, pe scurt, esența a ceea ce face ca produsul sau serviciul tău să fie mai bun decât al concurenței. În marketingul online, comunicarea USP în mod clar este una dintre cheile pentru a atrage potențialii clienți. 

De ce este important să avem un USP

Optimizely descrie perfect ideea de USP și de ce este atât de important:

USP-ul definește poziția unică a companiei pe piață. Valoarea oferită și problema pe care o rezolvă prin produsul sau serviciu oferit.

Un USP puternic articulează în mod clar un beneficiu specific – unul pe care alți concurenți nu îl oferă și care te face să ieși în evidență.

Dacă tu și concurenții tăi oferiță către clienți produse asemănătoate sau chiar la fel, iar ei nu ar putea să facă diferența între ele și să-și dea seama care este cel mai potrivit, atunci USP-ul este elementul diferențiator. Este esențial pentru vânzarea prorpiu-zisă, mai ales în online unde sunt atât de multe opțiuni.

USP-ul este cheia și modul prin care îți poți impacta publicul țintă / clienții sau consumatorii pe care îi ai deja.

Acesta poate servi, de asemenea, un rol important pe plan intern, deoarece  te obligă să iei în considerare misiunea companiei și chiar motivul pentru care ai ales să o deschizi.

Exemple de USP-uri

Volkswagen: „Innovative technological features along with comfort”

McDonald’s: „Calitatea, Serviciul, Curățenia și Raportul calitate-preț”

Coca-cola: „World’s largest and most popular soft drink”

Tot pe Optimizely am găsit un exemplu perfect:

Zappos (un magazin de încălțăminte online) care nu are nimic neobișnuit față de celelalte magazine cu același scop, are unique selling proposition „free returns”. Astfel, poți alege un USP care să pună accentul pe o singură și simplă caracteristică benefică a companiei (nimic special), dar care să rămână în mintea consumatorului.

USP

Poți folosi în avantajul tău:

  • Prețul
  • Calitatea
  • O caracteristică speială sau care aduce beneficii consumatorului (de exemplu ca cea de mai sus „free returns”)
  • Un serviciu oferit
  • Reduceri / oferte

Slogan VS USP

Sloganul este o afirmație / motto / frază care are scopul de a fi reprezentativă pentru brand în sine. Acesta trebuie să transmită valorile companiei, într-un mod memorabil pentru publicul țintă și consumatorii săi. Este de preferat să însumeze cât mai bine idea, scopul, principiile sau acțiunile propriu – zise ale business-ului respectiv.

USP-ul este folosit, așa cum sugerează și numele, pentru vânzările efective. Acea propoziție care vine în ajutorului brandului de a atrage publicul spre a cumpăra produsele sau servicile oferite. „Unique selling proposition” este folosite de multe ori în campanii, tocmai pentru a pune accentul pe motivele pentru care ar trebui ca oamenii să cumpere ceea ce ei oferă.

Un exemplu foarte bun din România este chiar Emag.

  • Sloganul lor este: „Libertate Emag în fiecare zi”
  • USP-urile pe care le-au folosit în campanii: „Revoluția prețurilor”, „Branduri de top, extra reduceri”

Noi suntem Upscale Accelerator,  agenție de marketing

Succes!


One response to “USP: de ce este important și cum îl putem folosi corect”

Leave a Reply

Your email address will not be published.